Iranian Agriculture News Agency

بررسی مشکلات جهت خروج مکانیزاسیون کشاورزی خوزستان از حالت سنتی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت :مکانیزاسیون کشاورزی استان باید از حالت سنتی خارج شود

بررسی مشکلات جهت خروج مکانیزاسیون کشاورزی خوزستان از حالت سنتی

به گزارش خبرنگار ایانا از  خوزستان، رئیس سازمان در جلسه هم اندیشی پیرامون مشکلات و پیشنهادات راهبردی در بخش مکانیزاسیون استان گفت : بدنبال هم افزایی با نمایندگی های ماشین آلات و ادوات کشاورزی هستیم.

سید رحمت ا... پریچهر افزود:کشاورزی استان خوزستان خوزستان ویترین کشاورزی کشور است بنابراین فرآیند کشت مکانیزه در استان بعنوان یکی از ویژگی های این استان است به طوریکه کشت چغندر قند در استان که بصورت تمام مکانیزه صورت میگیرد در کشور کم نظیر است همچنین کشت های کف کاری،  پشته کاری و حفاظتی  در گندم آبی استان در بسیاری از  استانها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تعداد کمباین ها در استان  متناسب با سطح زیر کشت نیست  ادامه داد:بنابراین باید تلاش کنیم برداشت در استان به طور کامل با کمباین های درون استان صورت بگیرد و وابستگی به سایر استان ها کمتر شود .

پریچهر اضافه کرد: لب شور شدن اراضی باعث گرایش ما به سمتی می شود که حداکثر تولید را داشته باشیم که یکی از این اقدامات کشاورزی حفاظتی می باشد و در این خصوص نیز کارنده هایی لازم است .

وی با بیان اینکه تعداد تراکتورها در استان بسیار زیاد و در برخی شهرها بیش از حد مورد نیاز می باشد اظهار داشت :باید استفاده از تراکتورها در استان هدفمند شود.

پریچهر تصریح نمود : لازم است کود در عمق ۱۰ سانتی متری خاک قرار بگیرد در صورتیکه کشاورز کود را در عمق ۳ سانتی متری قرار میدهد که مانع حاضر بهره وری از کود می شود بنابراین باید متناسب با اقلیم و شرایط اقتصادی نیازهای هر شهرستان جهت تامین ماشین آلات مورد نیاز به نمایندگی ها اعلام شود .

وی با بیان اینکه مکانیزاسیون باید از حالت سنتی خارج شود اذعان داشت :شرکت هایی  که تسهیلات بانکی و خدمات بهتری ارائه میدهند بهترین گزینه برای تامین ماشین آلات مورد نیاز است.

پریچهر با بیان اینکه کشت پاییزه سال جاری  تاکنون ۴۰ هزار هکتارنسبت به مدت مشابه سال گذشته  افزایش را نشان میدهد ادامه داد: با توجه به اینکه امسال در حوضه کرخه هم کشت صورت گرفته در صورت بارندگی مناسب از تولید مناسبی برخوردار خواهیم شد.

وی در پایان به برگزاری نمایشگاه بین المللی  ماشین آلات کشاورزی از ۱۳ تا ۱۶ دی ماه در اهواز اشاره و تصریح نمود: این نمایشگاه فرصت خوبی برای نمایندگی های ماشین آلات می باشد و انتظار میرود مشارکت خوبی در این نمایشگاه صورت بگیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید