Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

توسعه کشاورزی کوهین نیازمند تدوین طرح جامع است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: توسعه بخش کشاورزی کوهین در راستای تولید و تحول اقتصادی بهره‌برداران نیازمند تدوین یک طرح جامع و عملیاتی است.

توسعه کشاورزی کوهین نیازمند تدوین طرح جامع است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی روز سه شنبه در دیدار بخشدار و اعضای شورای بخش کوهین با بیان این مطلب افزود: بخشداری و شورای بخش کوهین باید با توجه به ظرفیت‌ها و نیاز بهره‌برداران بخش کوهین یک طرح جامع را تدوین و عملیاتی سازند.

وی اضافه کرد: کشاورزی کوهین از جهات مختلفی دارای ظرفیت است، از طرح‌های توسعه تولید دیم گرفته تا گردشگری عشایری در دامنه‌های مرتفع باید مورد توجه این بخش قرار گیرد.

افلاطونی بیان داشت: در تولید محصول سالم هم اکنون نخود و عدس کوهین دارای گواهی سلامت است و اگر برندسازی شوند می‌توانند در فروشگاه‌های بزرگ کشور عرضه شوند.

این مسئول اضافه کرد: در مناطق نارنده، طزرکش، سماق و ساربانک ظرفیت خوبی برای گیاهان دارویی وجود دارد که این مهم باید از سوی فعالان بخش کشاورزی این بخش پیگیری شود.

عدس کوهین به عنوان برند نمونه کشور مورد حمایت قرار گیرد

سید علی موسوی نسب بخشدار کوهین در این دیدار اظهار داشت: کوهین ۱۳۴ روستا و مزرعه دارد که ۵۴ روستای آن دارای دهیاری است، در این بخش عدس تولیدی بر اساس تجارب گذشته و نیاز بازار یک برند نمونه در کشور محسوب می‌شود و نیازمند حمایت ویژه است.

وی اضافه کرد: طرح‌های آبخیزداری، توسعه باغ‌ها، لایروبی قنوات، انتقال آب کشاورزی، کانال کشی، احداث سد ذخیره آب و دریافت تسهیلات به بهره برداران از مهم ترین خواسته‌های کشاورزان بخش کوهین است که از تمامی نمایندگان مجلس و مسئولان تقاضا کردیم برای آن‌‌ها شرایط و اعتبار ویژه‌ای لحاظ کنند.

محسن قنبری نیز رییس شورای بخش کوهین در این دیدار بیان داشت: حمایت تسهیلاتی، بیمه کشاورزان با کارگزاران قوی و همچنین تقویت مرکز جهاد کشاورزی بخش کوهین از عمده مطالبات کشاورزان این بخش است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید