Iranian Agriculture News Agency

برگزاری دوره آموزشی مدیریت کشاورزی حفاظتی در غلات و حبوبات دیم در شهرستان آوج

دوره آموزشی مدیریت کشاورزی حفاظتی در غلات و حبوبات دیم در شهرستان آوج برگزار شد.

برگزاری دوره آموزشی مدیریت کشاورزی حفاظتی در غلات و حبوبات دیم در شهرستان آوج

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، در این دوره آموزشی که با تدریس حق پرست عضو هیئت علمی تحقیقات دیم کشور، مدیران و کارشناسان فنی و بهره برداران شهرستان آوج برگزار شد در خصوص مزایای اجرای کشاورزی حفاظتی، نقش کشاورزی حفاظتی در حفظ آب و خاک، تناوب زراعی غلات با حبوبات مطالبی عنوان شد.

عضو هیئت علمی تحقیقات دیم کشور در این کارگاه آموزشی با بیان اهمیت کشت حبوبات دیم و کشاورزی حفاظتی گفت: در کشور ما با توجه به کاهش شدید بارندگی در سال های اخیر مخصوصاً سال جدید توجه به کشت گیاهان کم آب بر مثل نخود، نباتات علوفه‌ای و استفاده از کشاورزی حفاظتی حائز اهمیت است.

حق پرست افزود: برنامه های غیرکارشناسی کشت، عدم توجه به شخم مناسب، تخریب خاک با شخم نامناسب، از بین بردن پوشش گیاهی سطح خاک ،عدم تناوب زراعی، عدم استفاده از کشاورزی حفاظتی و.. باعث شده که نتوانیم از منابع آب و خاک  بهره ببریم.

گفتنی است ؛ این کارگاه آموزشی در راستای طرح جهش تولید در توسعه دیمزارها بصورت پخش همزمان از استودیو برکت و با همکاری مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی  سازمان، مدیریت زراعت و اداره هماهنگی ترویج مدیریت جهاد کشاورزی آوج اجرا شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید