Iranian Agriculture News Agency

 رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

توزیع 22 تلمبار طبقاتی به نوغانداران مازندرانی/ اعتبار 250 میلیونی اقتصاد مقاومتی

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 250 میلیون تومان از اعتبارات اقتصاد مقاومتی برای توسعه نوغانداری به مازندران اختصاص داده شد و 22 تلمبار طبقاتی به تولیدکنندگان تحویل داده شد.

توزیع 22 تلمبار طبقاتی به نوغانداران مازندرانی/ اعتبار 250 میلیونی اقتصاد مقاومتی
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، حسن عنایتی در دیدار با رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به اینکه نوغانداری در اشتغال و درآمد بخش کشاورزی استان موثر است، گفت: نوغانداری از فعالیت های دیرینه کشاورزی مازندران است که سابقه طولانی دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ادامه با بیان اینکه شرایط اقلیمی و اکولوژیک استان برای فعالیت نوغانداری مناسب است، اظهار کرد: در مقاطعی به دلیل کم توجهی به این حرفه، نوغانداری کمرنگ شد اما دوباره با اهتمام مرکز توسعه نوغانداری کشور و حمایت های جهاد کشاورزی احیا شد و در مناطقی مثل بابل و سوادکوه با استفاده از نژادهای جدید و ارقام اصلاح شده در توتستان ها این فعالیت رونق دوباره گرفته است.

وی از تخصیص اعتبارات مناسب برای توسعه توتستان ها و تلمبارها خبر داد و گفت: رشد تولید پیله کرم ابریشم را در سالیان گذشته در استان شاهد بودیم.

عنایتی ظرفیت تولید تخم کرم ابریشم را قابل افزایش خواند و تصریح کرد: با سیاست های تشویقی و ترویجی می توانیم اشتغال و درآمد این حرفه را ارتقا دهیم و در سایر مناطق نیز این فعالیت را گسترش دهیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: 250 میلیون تومان از اعتبارات اقتصاد مقاومتی برای توسعه نوغانداری به مازندران اختصاص داده شد و 22 تلمبار طبقاتی به تولیدکنندگان تحویل داده شد.

وی اجرای طرح تربیت نوغاندار ماهر در 47 سایت استان را از دیگر برنامه های حمایتی صنعت نوغان نام برد و گفت: کمبود برگ توت برای تولیدکنندگان و قیمت پایین پیله تر کرم ابریشم از مشکلات این حرفه است.

مطهری مسوول نوغانداری مازندران با بیان اینکه در گذشته 34 هزار جعبه تخم نوغان در استان توزیع می کردیم و قطب دوم کشور در این زمینه بودیم ولی اکنون به رتبه پنجم رسیده ایم، اظهار کرد: امکان توسعه نوغانداری در سایر شهرهای استان وجود دارد و می توان از ظرفیت های موجود برای احیا و توسعه نوغانداری مازندران بهره گیری کرد.

احمدی حاجی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از هزینه 3.5 میلیاردی برای تجهیز مرکز نوغانداری استان در شهرستان قائمشهر خبر داد و گفت: بنیاد برکت هم در توسعه نوغانداری استان مشارکت مالی دارد و لازم است این اعتبارات برای پایداری حرفه پرورش نوغان مورد استفاده قرار گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید