Iranian Agriculture News Agency

معاون دفتر گیاهان قندی وزارت جهاد کشاورزی :

۶۶ درصد برنامه کشت چغندرقند پاییزه در کشور محقق شده است

معاون دفتر گیاهان قندی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برنامه کشت چغندرقند پاییزه در سال جاری ۳۰ هزار هکتار بود که تاکنون ۲۰ هزار هکتار آن معادل ۶۶ درصد در کشور محقق شده است.

۶۶ درصد برنامه کشت چغندرقند پاییزه در کشور محقق شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، ابراهیم حسین پور روز پنجشنبه در روز مزرعه چغندرقند واقع در اراضی کشاورزی یزبر واقع در شهرستان آبیک افزود: برنامه‌ریزی شده تا در سال‌ پایانی کشت این رقم به ۶۰ هزار هکتار برسد.

وی اضافه کرد: از آنجایی که ۶۰ درصد قند و شکر تولیدی در کشور وابسته به چغندرقند است، بنابراین افزایش تولید این محصول می‌تواند نقش بسزایی در تامین امنیت غذایی جامعه ایفا کند.

حسین پور بیان داشت: دلیل اهمیت افزایش سطح کشت پاییزه چغندرقند نسبت به کشت بهاره، کاهش مصرف آب تا یک دوم است که این مهم در بیشتر استان‌ها مورد تاکید قرار دارد.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های آبی برای کشت بهاره چغندرقند در کشور، اولویت ما تثبیت سطح کشت و افزایش عملکرد تولید در فصل بهار است و هیچ گونه برنامه‌ای برای افزایش سطح نداریم.

معاون دفتر گیاهان قندی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: خوشبختانه قیمت‌های حمایتی چغندرقند افزایش یافته و تسهیلات خوبی برای برداشت مکانیزه این محصول در کشور تدارک دیده شده است.

حسین پور یادآور شد: برنامه کشت نشایی چغندرقند بسیار حائز اهمیت است و باید مورد توجه کشاورزان استان قزوین قرار دارد.

گفتنی است، میزان سطح کشت چغندرقند در کشور ۱۲۰ هزار هکتار و در استان قزوین ۵۶۶ هکتار است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید