Iranian Agriculture News Agency

رفع تداخلات 15 هزار هکتار از اراضی پاسارگاد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد گفت: با تصویب کمیسیون رفع تداخلات استان فارس تعداد ده پلاک از پلاک های شهرستان پاسارگاد به مساحت ۱۵ هزار هکتار رفع تداخل و تثبیت مالکیت شده است.

رفع تداخلات 15 هزار هکتار از اراضی پاسارگاد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، یحیی مرادی با اشاره به اینکه با رفع تداخلات، اراضی ملی تثبیت و تعرض به منابع طبیعی محدود می شود، تصریح کرد: مصوبه کمیسیون رفع تداخلات استان فارس در خصوص پلاک های مادر سلیمان، ابوالوردی، کردشول، حسین آباد پاکوه، قصردشت، قوام آباد، رحمت آباد، کوشکک کمین، اکبرآباد، نواجرد و دولت آباد است.

 رئیس کارگروه رفع تداخلات شهرستان پاسارگاد اظهار کرد: با توجه به ابلاغ مصوبه کمیسیون رفع تداخلات استان فارس به کارگروه مربوطه در این شهرستان و ادارات کل ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی و آبخیزداری، پس از بررسی، نقشه نهایی تثبیت و بر روی پلاک ها جانمایی، با اعلام اداره ثبت اسناد شهرستان روند معرفی کشاورزان برای دریافت اسناد تک برگ کاداستری آغاز خواهد شد.

مرادی با اشاره به اهمیت تولید در کشور و لزوم رفع موانع آن یادآور شد: یکی از اهداف قانون رفع تداخلات اراضی از بین بردن موانع تولید است چرا که در گذشته شاهد بودیم برخی زمین ها توسط کشاورزان کشت شدند اما با توجه به تداخل اراضی با منابع ملی مشکلاتی وجود داشت.

به گفته وی؛ با انجام رفع تداخلات اراضی و بازگشت زمین های کشاورزی به چرخه تولید، تاثیرات مثبتی برای شهرستان به ظهور می رسد و از گسترش بیکاری در بین کشاورزان جلوگیری می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید