Iranian Agriculture News Agency

طرح جهش تولید در 35 هزار هکتار از دیم زارهای شیراز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: طرح جهش تولید در 35 هزار هکتار از دیم زارهای این شهرستان با بهره گیری از 26 نفر کارشناس مروج پهنه برنامه ریزی و به مرحله اجرا درآمده است.

طرح جهش تولید در 35 هزار هکتار از دیم زارهای شیراز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ذبیح الله سیروسی با اظهار امیدواری به استمرار بارش نزولات جوی در ماه های پیش روی تصریح کرد: به منظور اجرای این طرح کشت دیم 27 هزار هکتار گندم، 9 هزار هکتار گیاهان علوفه ای و 5500 هکتار جو طرح ریزی شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کاشتد دیم گلرنگ در سطح 450 هکتار، عدس 400 هکتار، کاملینا 350 هکتار، نخود 280 هکتار و گیاهان دارویی در 160 هکتار تدارک دیده شده است، اظهار کرد: کشاورزان دیمکار به منظور مشارکت در اجرای طرح به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان شیراز مراجعه کنند.

سیروسی با اشاره به اینکه مراکز جهاد کشاورزی بخش های حومه، ارژن، سیاخ و داریون آماده ی تشریح خدمات قابل ارائه در قالب اجرای این طرح هستند، ابراز کرد: تخصیص تسهیلات 4 درصدی مکانیزاسیون، تحویل کود بذر مال رایگان، برگزاری کلاس های ترویجی برای کشت های دیم و پرداخت حق بیمه سهم بیمه گذار، از جمله خدمات قابل ارائه برای کشاورزان دیم کار حاضر در طرح است.

کشت آبی گندم در شیراز در حال انجام است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده علاوه بر کشت دیم، کشت آبی 7500 هکتار گندم، 4300 هکتار جو و 500 هکتار کلزا نیز طرح ریزی شده است.

وی بیان کرد: استفاده از بذور گواهی شده ی گندم به دلیل نقش اساسی در افزایش محصول، مقاومت به آفات و امراض و ارزش غذایی آن باید در اولویت استفاده ی کشاورزان باشد.

او با اشاره به اینکه برخی از کشاورزان راغب به استفاده از بذور خود مصرفی هستند، افزود: بوجاری و ضدعفونی بذور خود مصرفی باید مورد توجه ی ویژه ی کشاورزان باشد. در صورت عدم انجام اقدامات مذکور مزرعه می تواند با امراضی مانند سیاهک و بروز علف های هرز تهدید شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید