Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

تولید آفتکش‌های بیولوژیک در اولویت بخش کشاورزی قزوین باشد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تولید آفتکش‌های بیولوژیک (غیرشیمیایی) با هدف حفظ اکوسیستم و سلامت غذای جامعه باید در اولویت بخش کشاورزی این استان قرار گیرد.

تولید آفتکش‌های بیولوژیک در اولویت بخش کشاورزی قزوین باشد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی روز سه‌شنبه در دیدار مرتضی احمدی ریس هیات مدیره شرکت شیمی کشاورز با بیان این خبر افزود: گلخانه‌های استان قزوین روز به روز در حال گسترش بوده و باید برای سلامت محصولات کشاورزی کارهای بیولوژیکی انجام دهیم.

وی اضافه کرد: تولید فرآورده‌های بیولوژیک مانند حشرات و باکتری‌های مفید لازم و ضروری است و می‌تواند به پاکسازی آفت‌های کشاورزی کمک کند، مثلاً در همین جنگل‌های طارم پروانه دم قهوه‌ای الان نزدیک به سه سال است که به درختان منطقه خسارت می‌زند و این نیازمند مقابله‌های بیولوژیکی است.

افلاطونی تاکید کرد: واحد های تولید سموم کشاورزی  همیشه در کنار این بخش حضور داشته اند، انتظار داریم با سیاستگذاری بلندمدت بتوانیم تولیدات را مطابق استانداردهای جهانی در راستای آفتکش‌های غیرشیمیایی تقویت کنیم.

مرتضی احمدی رییس هیات مدیره شرکت شیمی کشاورز  در این دیدار ضمن اعلام آمادگی در راستای همکاری با سازمان جهاد کشاورزی بر حمایت از تولید محصول سالم در جامعه تاکید کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید