Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام:

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خط شکن محرومیت‌زدایی در ایلام است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، گفت: اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، در حوزه محرومیت زدایی، اشتغالزایی و کمک به نیازمندان استان خط شکن است.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خط شکن محرومیت‌زدایی در ایلام است

به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام، آذرنوش عموزاده در دیدار با مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، اظهار داشت: طرح جهش تولید در دیم‌زار‌های ایلام برای دومین سال با همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، با هدف افزایش تولید محصولات کشاورزی اجرا می‌شود.

وی افزود: از ۳۳۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان ایلام ۱۱۶ هزار هکتار آن دیم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به اینکه این طرح در سال گذشته در سطح ۴۰ هکتار از زمین‌های دیم اجرا شد که امسال به ۷۰ هکتار افزایش یافته است، تصریح کرد: محصولاتی از قبیل گندم، جو، حبوبات و علوفه در سطح این اراضی کشت می‌شود.

عموزاده، تامین امنیت غذایی، حفظ حاصلخیزی خاک و توسعه پایدار زمین‌های کشاورزی را از جمله مزایای طرح جهش تولید عنوان کرد.

وی خاطرنشان ساخت: در اجرای این طرح از کشاورزان با اهدای تسهیلات ارزان قیمت برای خرید ادوات کشاورزی، استفاده از کود‌های رایگان به صورت بذر مال و همچنین حضور مستمر و گسترده کارشناسان در سطح اراضی نیز با حمایت ستاد اجرایی خواهد شد.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام، نیز در این نشست گفت: ستاد اجرایی طی سال گذشته نقش و تعهد خود را در اجرای طرح جهش تولید انجام داده و امسال هم با قدرت و با تمام توان در این حوزه فعال است.

محمد زارع با بیان اینکه این طرح امسال از نظر افزایش وسعت و اعتبار نسبت به سال گذشته رشد چشمگیر و قابل توجهی داشته است، اظهار داشت: افزایش تولید و بهروری بیشتر از سطح کشت مزارع دیم استان هدف اصلی طرح جهش تولید است.

وی افزود: اجرای درست و دقیق طرح جهش تولید در سطح مزارع دیم به پایه و اساس فعالیت های سازمان جهادکشاورزی استان کمک خواهد کرد.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام، با تاکید بر اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در اجرای این طرح باید سرلوحه کار قرار گیرد، اضافه کرد: روی این طرح حساب ویژه ای باز شده و با تلاش و پیگیری میشود افزایش تولید قابل قبولی از مزارع دیم استان به دست آورد که هم به امنیت غذایی کشور کمک می‌شود و هم کشاورز با امیدواری بیشتری به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید