Iranian Agriculture News Agency

زمینه اجرای دستور وزیر جهاد برای کمک به دامداران استان سمنان آغاز شد؛

فرایند تهاتر نهاده و دام چگونه است؟

با اعلام معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، زمینه اجرای دستور ساداتی‌نژاد در خصوص تهاتر نهاده و گوشت قرمز تولیدی از سوی دامداران در این استان فراهم شد.

زمینه اجرای دستور وزیر جهاد برای کمک به دامداران استان سمنان آغاز شد؛

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، مصطفی شاه حسینی با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی به منظور اجرای دستور وزیر جهاد کشاورزی برای کمک به تأمین نهاده های دامی این استان اظهار کرد: این جلسه با موضوع قرارداد تحویل نهاده‌های دامی به صورت امانی به دامداران روستایی و عشایری استان سمنان با دوره زمانی حداقل چهار ماهه و با حضور نمایندگانی از وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام کشور در سمنان برگزار شده و تصمیمات مناسبی در این زمینه گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس درخواست  و مکاتبات انجام شده در مرحله اول تعداد 160 هزار رأس دام سبک روستاییی و عشایری استان سمنان شامل اجرای این دستور وزیر جهاد کشاورزی می‌شوند خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد به منظور مدیریت بهتر اجرای این طرح، موضوع تحویل امانی نهاده‌های دامی به دامداران مشمول در دو یا سه مرحله انجام خواهد شد.

شاه حسینی ضمن اعلام این موضوع که برای مدیریت بهتر مقرر گردیده که نهاده های درنظر گرفته شده در دو یا سه مرحله تحویل داده شود اشاره کرد که مدت قرارداد 4 ماهه می باشد.

معاون تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی با بیان اینکه اولویت عقد قرارداد با تشکل های دامی می باشد عنوان کرد دامدارانی که دارای حداقل 1500 راس دام سبک می باشند نیز می توانند مستقیما با شرکت پشتیبانی قرارداد منعقد نمایند.تشکل های مربوطه و دامداران متقتاضی ابتدا بایستی جهت ارائه درخواست و پیگیری موضوع به مدیریت جهاد کشاورزی و اداره عشایر شهرستان مراجعه نمایند.

گفتنی است، وزیر جهاد کشاورزی چندی پیش در سفر به شهرستان دامغان در خصوص تحویل امانی نهاده به دامداران روستایی و عشایری در استان سمنان دستورهای ویژه‌ای را صادر کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید