Iranian Agriculture News Agency

طرح جهش تولید در دیمزارهای کالپوش به جد پیگیری می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: طرح جهش تولید در دیمزارهای کالپوش به جد پیگیری می‌شود.

طرح جهش تولید در دیمزارهای کالپوش به جد پیگیری می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان ، لطف الله رضایی در چهارمین جلسه هماهنگی طرح جهش تولید در سطح ۲۰هزار هکتار  از دیمزارهای بخش کالپوش که در مرکز جهاد کشاورزی کالپوش   برگزار شد ضمن تشریح اهمیت اجرای موفق طرح و پیگیریهای مستمر یکسال اخیر در خصوص اجرای طرح مذکور در دیمزارهای کالپوش اظهار کرد: کارشناسان و مجریان طرح و هماهنگی و همکاری تحقیقات، اموزش و ترویج در جهت اجرای موفق طرح تلاش کنند.

وی با بیان اینکه افزایش تولید در واحدسطح پیگیری می‌شود افزود: با توجه به ظرفیت بالقوه دیمزارهای کالپوش این مهم قابل تحقق است.

 یزدانپور  نیز در این جلسه  گزارشی از اقدامات انج آن شده طرح از ابتدای فصل کشت (تامین و توزیع نهاده، سطح کشت،شده غلات و دانه های روغنی ،آموزش بهره برداران، بکار گیری کارشناسان و...) بیان کرد.

ابوالفضل شاهمرادی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز دستورالعمل اجرایی پایگاه فناوری محصولات پاییزه طرح مذکور  را تشریح کرد.

محمدی محقق معین مرکز تحقیقات کشاورزی نیز در این جلسه گفت:  مرکز تحقیقات در انتقال یافته های علمی و تحقیقاتی  به کارشناسان و بهره برداران در زمان اجرای طرح آمادگی لازم را دارد.

وی خاطر نشان کرد: پیگیری لازم در  زمینه استقرار ایستگاه تحقیقات دیم در بخش کالپوش انجام می‌شود.

کرم الدین مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز افزود: در جهت پوشش حداکثری بیمه محصولات پاییزه کشت شده اقدام می شود.

وی گفت: اتاق اصناف شهرستان هم آمادگی خود در جهت برپایی کلاس و کار گاه آموزشی در مراحل مختلف طرح با همکاری واحد ترویج را اعلام  کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید