Iranian Agriculture News Agency

آمقی در گفتگو با ایانا خبر داد:

تولید واکسن های موسسه رازی مرند به یک میلیارد دُز می‌رسد

رونمایی از ۴ محصول جدید در سال آینده توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شمال غرب کشور گفت: اگر سایت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان این شعبه تکمیل شود، می‌توان تولید واکسن‌های موسسه را به یک میلیارد دُز در سال رساند که علاوه بر تامین نیاز کشور قابلیت صادراتی هم خواهد داشت.

تولید واکسن های موسسه رازی مرند به یک میلیارد دُز می‌رسد

  به گزارش خبرنگار ایانا از آذربایجان شرقی، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شمال غرب کشور با بیان این‌که ۴۰۰ میلیون دُز واکسن روغنی طیور توسط این موسسه تا پایان سال ۱۴۰۱ تولید می‌شود، گفت: اگر سایت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان این شعبه تکمیل شود، می‌توان تولید واکسن‌های موسسه را به یک میلیارد دُز در سال رساند که علاوه بر تامین نیاز کشور قابلیت صادراتی هم خواهد داشت.

 علی آمقی رودسری روز سه شنبه ۲۴ آبان ماه در نشست خبری، اظهار کرد: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی نزدیک به ۱۰۰ سال است که در زمینه تولید فرآورده‌های بیولوژیک فعالیت کرده و بیش از ۷۰ نوع محصول بیولوژیک تولید می‌کند.

 وی افزود: بیش از ۷۰ درصد واکسن‌های اجباری انسان از جمله سرخک، سرخچه و اوریون،.... وحدود ۹۰ درصد واکسن دامی و ۳۰ درصد  از واکسن‌های طیور کشور توسط موسسه رازی در سراسر کشور تولید و تامین می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت شش شعبه موسسه رازی در اقصی نقاط  کشور، گفت: شعبه شمال غرب موسسه رازی واقع در شهرستان مرند از سال ۱۳۷۲ فعالیت خود را شروع کرده و وظیفه اصلی آن تحقیق و تولید واکسن‌های کشته طیور است.

نشست خبری دکتر علی آمقی رودسری
رئییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در شمالغرب کشور

آمقی با بیان این‌که تولید واکسن‌های سه گانه و چهارگانه در دستورکار این موسسه در سال آینده قرار دارد، ادامه داد: پروژه تولید سایت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیز در دستورکار موسسه رازی مرند قرار دارد.

وی در خصوص واکسن کرونای رازی کووپارس نیز اظهار کرد: این واکسن نوترکیب توسط موسسه مادر تولید شده و به بازار عرضه می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۶۰۰ الی ۷۰۰ عضو هیات علمی در موسسه رازی، گفت: شعبه شمال غرب کشور بیشتر از تولید مقالات به دنبال تولید محصولات جدید بوده و در زمینه تولید انواع واکسن‌های نیوکاسل وآنفلوانزا ... فعالیت می‌کند و قرار است تا از چهار الی پنج محصول جدید در سال آینده رونمایی شود.

رئیس مرکز تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شمال غرب کشور در خصوص محصولات تولیدی در این موسسه تشریح کرد: واکسن‌های دوگانه نیوکاسل وآنفلوانزا، در این موسسه تولید می‌شود و در صورت تکمیل طرح‌های توسعه، واکسن‌های جدید غیرفعال طیور به بازار مصرف عرضه خواهند شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید