Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرداول:

برگزاری دوره مهارتی پرورش زنبور عسل ویژه سربازان وظیفه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرداول گفت: دوره مهارتی پرورش زنبور عسل ویژه سربازان وظیفه سپاه ناحیه چرداول برگزار شد.

 برگزاری دوره مهارتی پرورش زنبور عسل ویژه سربازان وظیفه

به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام، بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین ستادکل نیروهای مسلح و وزارت جهاد کشاورزی جهت ایجاد مهارت آموزی و اشتغال زایی در بین سربازان وظیفه،  دوره آموزش مهارتی پرورش زنبور عسل ویژه سربازان وظیفه سپاه ناحیه چرداول بصورت مشترک توسط مرکز تحقیقات و آموزش استان و اداره آموزش و ترویج مدیریت جهادکشاورزی شهرستان چرداول برگزار شد.

در ابتدای جلسه مسئول محترم آموزش سربازان سپاه ناحیه چرداول جناب سرهنگ باوندی ضمن خوش آمدگویی به حضار، از سربازان خواست به مطالب ارائه شده توجه نموده و موفق به گذراندن دوره شوند تا بتوانند از تسهیلاتی که در اختیار آنان قرار داده خواهد شد استفاده کنند.

در ادامه جلسه مهندس پسندیده مدیر محترم جهاد کشاورزی شهرستان، با اشاره به اهمیت آموزش و مهارت آموزی جوانان، این دوره ها را بعنوان راهنمایی برای یافتن مسیر اشتغال و کارآفرینی دانستند.

در این دوره که در محل نمازخانه سپاه برگزار گردید،توسط مدرس دوره خانم مهندس سوخته زاری مباحثی در زمینه انواع نژادهای زنبور عسل، آشنایی باکلی، ملکه، نحوه انتخاب یک نژاد خوب زنبور، تغذیه، نحوه استقرار زنبورستان ارائه شد. ادامه مباحث پرورش زنبور عسل در تاریخ ۱۴۰۱/۸/۲۳ بصورت عملی در زنبورستان حومه شهر سرابله برگزار و سربازان بصورت عملی با انواع وسایل و تجهیزات مورد استفاده در پرورش زنبور عسل آشنا شدند و به سوالات و ابهامات آنان پاسخ داده شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید