Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین

دغدغه مدیران جهاد کشاورزی تحقق طرح‌های توسعه ای بخش کشاورزی باشد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: دغدغه مدیران جهاد کشاورزی تحقق طرح‌های توسعه ای بخش کشاورزی باشد.

دغدغه مدیران جهاد کشاورزی تحقق طرح‌های توسعه ای بخش کشاورزی باشد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی عصر شنبه در نشست شورای معاونان و مدیران مستقل ستادی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود : مدیران جهاد کشاورزی  باید دغدغه مند تحقق برنامه‌ها  توسعه ای و اجرایی ساختن طرح‌های شاخص بخش کشاورزی استان باشند.

برنامه‌های اولویت دار سازمان تدوین شده و اعتبار آن‌ها در سفر رییس جمهور مصوب شده که باید هرچه اجرایی و تکمیل شود.

اجرای الگوی کشت هرچه سریع‌تر در شهرستان‌ها عملیاتی شود، تمامی ضوابط و دستورالعمل‌ها از وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شده و هیچ مانعی برای تحقق این مهم وجود ندارد.

اگر در حوزه کلزا و گندم پاییزه از حالا در قالب کشاورزی قراردادی اقدام کنیم، در کشت بهاره برای چغندر قند و سایر محصولات رقم بیشتری را زیر کشت قراردادی خواهیم داد.

از آنجایی که روغن زیتون در گروه کالاهای اساسی قرار گرفته است، برای خرید حمایتی زیتون برنامه ریزی شده و به صورت اجرایی در سطح استان پیگیری شود.

استفاده از مرغ سایز باید تا شب عید عملیاتی شود؛ همچنین برای مجوز زنجیره تولید در اتحادیه‌ها هیچ مانعی از سوی جهاد کشاورزی وجود ندارد و باید اقداماتی را انجام داد تا اتحادیه مرغداران نیز تقویت شود.

توقع داریم صندوق خرد زنان روستایی توسعه پیدا کرده و از فعالان زن در حوزه کشاورزی استان طرح‌های تولیدی در زمینه مشاغل خانگی بگیریم تا این افراد به مرور زمان توانمند شوند.

احداث دهکده فناوری و نوآوری و پارک علم و فناوری کشاورزی باید هرچه سریع‌تر اجرایی شود و مجوز BOT شهرک گیاهان دارویی در روستای زرآباد نیز اخذ شود تا بتوانیم شرایط را برای اقدامات سرمایه گذار فراهم کنیم.

همچنین فرآیند BOT برای کانال‌های سه و چهار سد نهب باید در دستور کار باشد.

در مورد سایت‌های پرورش ماهی شاهرود، اگر سایتی باقی مانده هرچه سریع شرایط جذب سرمایه‌گذار از طریق فراخوان فراهم شود، ضمن اینکه استخرهای پرورش ماهی دومنظوره در شهرستان‌ها به شکل کشاورزی قراردادی نیز دنبال شود.

بهتر است برای پیشبرد و توسعه تولید آبزیان در استان قزوین تکثیر و پرورش ماهی در برخی مناطق از یکدیگر تفکیک شود و هر بخشی با تمرکز بیشتری روی تولیدات متمرکز شوند.

تعداد پلتفرم‌های فروش آنلاین کالاهای اساسی باید افزایش یابد، فعال کردن تعاونی مصرف ادارات و کارخانه‌ها، کشاورزی فرا سرزمینی و راه‌اندازی خط انتقال غلات بین اولیانوفسک روسیه و قزوین از مهم ترین کارهای حوزه بازرگانی سازمان است که باید بر آنها اهتمام ویژه‌ای لحاظ کرد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید