Iranian Agriculture News Agency

تاج الدینی در گفتگو با ایانا خبر داد:

برگزاری کارگاه آموزشی ایجاد سامانه های آبگیردر باغات سماق شهرستان هوراند

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هوراند از برگزاری کارگاه آموزشی ایجاد سامانه های آبگبر در باغات سماق این شهرستان خبر داد.

برگزاری کارگاه آموزشی ایجاد سامانه های آبگیردر باغات سماق شهرستان هوراند

سید رضا تاج الدینی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  گفت: از آنجاییکه بیشتر اراضی کشاورزی در منطقه چهاردانگه هوراند شیبدار بوده و مناسب زراعت نمی باشد توسعه باغات سماق در این اراضی طی سالهای اخیر رواج یافته و کشاورزان منطقه نیز بدلیل توجیه اقتصادی بالا از طرح توسعه سماق در اراضی شیب دار استقبال خوبی داشتند که ضمن افزایش درآمد کشاورزان، از فرسایش خاک نیز جلوگیری می نماید.

وی ادامه داد: شهرستان هوراند نیز مثل سایر شهرستانهای استان سالهای کم بارانی را گذرانده و با خشکسالی ممتد روبرو بوده است لذا نهالهای سماق که در مناطق دیم کشت می گردد در سالهای اول و دوم نیازمند آبیاری تکمیلی می باشند که به لحاظ صعب العبور بودن منطقه و بالابودن هزینه و نیز کمبود آب، کاری بسیار دشوار می باشد.

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان افزود: جهت استفاده بهینه از نزولات آسمانی ایجاد سامانه های آبگیر که شامل پاکسازی سطوح از علف های هرز و بانکت بندی و هدایت رواناب و استفاده از مالچ گیاهی می باشد را در باغات سماق با حمایت جهاد کشاورزی شهرستان به صورت الگویی در باغات سماق اجرا می کند و برای رواج این طرح کارگاه آموزشی ایجاد سامانه های آبگیر در باغات سماق با حضور باغداران پیشرو در سماق کاریهای روستای آقبراز  برگزار گردید.

تاج الدینی افزود: در ادامه اجرای طرح ایجاد سامانه های آبگیر در باغات دیم شهرستان جهت آشنایی بهره برداران و ارتقاء مهارت آنها کلاسهای آموزشی ترویجی بصورت مستمر در روستاها این شهرستان برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید