Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد؛

راه اندازی زنجیره کیوی در غرب مازندران/ به صنایع تبدیلی کیوی توجه نشد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: زنجیره تولید و فرآوری کیوی در استان وجود ندارد و همین موضوع باید مورد توجه قرار گیرد و از تولید تا صادرات و بازار را پوشش دهد.

راه اندازی زنجیره کیوی در غرب مازندران/ به صنایع تبدیلی کیوی توجه نشد

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، نشست مشترک فعالان تولید و صنایع کیوی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران و فرماندار تنکابن برگزار شد.

حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این نشست با بیان اینکه همه اجزا و ارکان کشاورزی استان از تولید تا تصمیم گیری و صادرات باید در کنار هم باشند تا به نتیجه معقول و منطقی برسیم، گفت: کیوی یک محصول لوکس است و مشتریان و بازار خاص خود را دارد، بازار داخلی کشش و ظرفیت جذب کیوی تولیدی استان را ندارد.

وی با اشاره به اینکه صنایع کیوی مورد غفلت واقع شد و توجه چندانی به آن نشده است، ادامه داد: زنجیره تولید و فرآوری کیوی در استان وجود ندارد و همین موضوع باید مورد توجه قرار گیرد و از تولید تا صادرات و بازار را پوشش دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: دستورالعمل‌های دنیا برای صادرات تغییر کرده است و باید هماهنگ با این دستورالعمل ها باشیم و محصول تولیدی باید شناسنامه‌دار باشد و باغدار باید شناسنامه فنی محصول را ارایه کند.

عنایتی اضافه کرد: مشوق های لازم برای ترغیب و تشویق باغداران برای ثبت شناسنامه باغ بعمل آید تا زمینه توسعه صادرات محصولات با کیفیت ایرانی فراهم شود.

وی بیان کرد: نیاز داریم خودمان را با استانداردهای بازار هدف هماهنگ کنیم و بر آن اساس اقدام به تولید داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: درخواست اعطای تسهیلات سرمایه در گردش کردیم تا باغداران، تولیدکنندگان، سردخانه و سورتینگ‌داران کیوی از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

عنایتی گفت: اقتصاد گل و گیاه و کیوی استان در غرب مازندران است و این منطقه نقش ویژه‌ای در تولید و ارزآوری محصولات کشاورزی دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید