Iranian Agriculture News Agency

کشت ۳۰هزار هکتار اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری در طرح جهش تولید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه میزان تولید در اراضی زراعی استان ۹۶۰ هزار تن است، افزود: امسال اجرای طرح جهش تولید در ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم استان اجرایی شده است.

کشت ۳۰هزار هکتار اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری در طرح جهش تولید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۲۵۰ هزار هکتار از وسعت استان اراضی کشاورزی است و ۶۷ هزار بهره‌بردار در این حوزه فعالیت دارند،گفت:۷۰ هزار از اراضی کشاورزی استان دیم، ۱۲۰ هزار آبی و ۶۰ هزار آیش است که بیشترین فعالیت بهره‌برداران حوزه کشاورزی استان در زمینه کشت گندم، جو و کلزا است.

حسین برزگر با اشاره به اینکه میزان تولید در اراضی زراعی استان ۹۶۰ هزار تن است، افزود: امسال اجرای طرح جهش تولید در ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم استان اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه سالانه حدود ۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی به کشت گندم اختصاص دارد، گفت: از این سطح ۲۰هزار هکتار گندم آبی و ۴۰هزار هکتار گندم دیم است.

برزگر افزود: سالانه حدود ۲۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان زیرکشت جو دیم و آبی قرار دارد و  که بیش از ۱۶ هزار هکتار این میزان جو دیم است.

به گفته برزگر، در راستای حمایت از کشاورزان و افزایش مشارکت بهره‌برداران و کشاورزان برای استفاده از اراضی کم بازده و دیم و همچنین استفاده از آب باران طرح جهش تولید در اراضی دیم آغاز شده و کشاورزان مشارکت کننده در این طرح از حمایت‌های مختلف از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و وزارت جهادکشاورزی از جمله آموزش‌های رایگان، دریافت تسهیلات ارزان قیمت و یارانه بیمه محصولات دیم بهره‌مند می‌شوند.

وی اظهار داشت: در این طرح هزینه‌های محلول و سم مورد نیاز کشاورز پس از تایید کارشناسان جهادکشاورزی توسط ستاد فرمان امام خمینی(ره) به کشاورزان پرداخت می‌شود.

برزگر افزود:در راستای اجرای این طرح در سال زراعی جاری تامین ۲۲ دستگاه ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی مورد نیاز کشت دیم با مشارکت بانک ملی و ستاد اجرایی فرمان امام در اختیار کشاورزان مجری طرح قرار می‌گیرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان هدف اجرای این طرح ملی را افزایش عملکرد در واحد سطح، افزایش بهره‌وری تولید، توجه به مدیریت آب سبز و استفاده بهینه از منابع آب دانست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید