Iranian Agriculture News Agency

فتحی تاکید کرد:

همه زیرساختها در کشور و استان برای تولید غذای حلال مهیاست

نام ایران تداعی کننده تولید غذای حلال در دنیاست

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با تلاشهای ناظرین شرعی و ذابحین، امروز نام جمهوری اسلامی ایران در ذهن مصرف کنندگان تداعی کننده غذای حلال است.

همه زیرساختها در کشور و استان برای تولید غذای حلال مهیاست

 به گزارش خبرنگار ایانا از آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در همایش فرهنگ سازی غذای حلال و اختتامیه دوره آموزشی ناظرین شرعی و ذابحین منطقه 3 کشوری که در سالن همایش های کمیته امداد اخمینی (ره) آذربایجان شرقی برگزار شد، نقش وزارت جهادکشاورزی در تامین امنیت غذایی را مهم توصیف کرد و افزود: در برنامه تحولی که وزارت جهادکشاورزی در دولت سیزدهم تدوین کرده است، هدف گذاری برای عبور از امنیت غذایی و دستیابی به اقتدار غذایی انجام شده است.

وی سازمان دامپزشکی کشور و حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی را از بخش های دارای اهمیت در دستیابی به اقتدار غذایی دانست و با قدردانی از زحمات آنها گفت: وقتی از عنوان حلال نام می بریم در مورد مجوزی صحبت می کنیم که اجازه مصرف آن ماده غذایی خصوصا در مورد مواد پروتئینی را در کشورهای اسلامی می دهد.

وی افزود: برند حلال امروز به یک علامت تجاری تبدیل شده است که کشورهای دیگر نیز حوزه آن وارد شده و در حال تولید مواد غذایی با این برند هستند که این مساله زنگ خطری برای کشور ماست که باید با برنامه ریزی بتوانیم برای کشورهای مسلمان و مصرف کنندگان غذای حلال در کشور های غیرمسلمان، تولید داشته باشیم.

فتحی درج علامت حلال روی یک محصول را نشانه سلامت و بهداشتی بودن آن دانست و افزود: این مساله باعث می شود غذای حلال علاوه بر مسلمانان در بین غیرمسلمانان نیز طرفداران زیادی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه همه زیرساختها در کشور و استان برای تولید غذای حلال مهیاست، گفت: البته در عرصه جهانی کشورهای مختلف از قبیل انگلستان و آمریکا اقدام به تولید غذا با برند حلال می کنند اما باید کشورهای اسلامی در این خصوص به تدوین استانداردهای لازم بپردازند.

وی افزود: برای ما باعث افتخار است که در کشورهای اسلامی درج نام جمهوری اسلامی ایران، برای مصرف کنندگان حلال بودن را تداعی می کند و ما می توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم و با وارد کردن دام زنده از کشور ارمنستان و ذبح اسلامی آن، به کشورهای اسلامی صادرات داشته باشیم.

فتحی افزود: اعتباری که در این خصوص برای کشور ما ایجاد شده است در نتیجه تلاش های بی وقفه ناظران شرعی و ذابحین است که در کشتارگاه های ما فعالیت می کنند.

وی در پایان سخنان خود گفت: حوزه نماینگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی نه تنها در بخش نظارت بر ذبح، بلکه در تمام فعالیت های این سازمان از قبیل اصلاح الگوی کشت و سلامت اداری همراهی زیادی انجام می دهد که باید صمیمانه از این تلاش ها تشکر کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید