Iranian Agriculture News Agency

رحمانی مهر تاکید کرد:

صرفه جویی و عدم اسراف از نشانه های شکرگذاری است

مدیرکل حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزرات جهادکشاورزی با اشاره به اهمیت مساله امنیت غذایی، صرفه جویی و عدم اسراف را یکی از راههای دستیابی به امنیت غذایی و از نشانه های شکرگذاری از نعمت های الهی است.

صرفه جویی و عدم اسراف از نشانه های شکرگذاری است

 به گزارش خبرنگار ایانا از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین روح الله رحمانی مهر در همایش فرهنگ سازی غذای حلال و اختتامیه دوره آموزشی ناظرین شرعی و ذابحین منطقه 3 کشوری که در سالن همایش های کمیته امداد اخمینی (ره) آذربایجان شرقی برگزار شد، توصیه قرآن کریم در خصوص توجه به غذا را ناشی از اهمیت آن دانست و افزود: غذا مساله ای است که به جسم و روح انسان مرتبط است و با غذای پاکیزه است که انسان به تعالی می رسد.

وی با تشکر از تلاشهای ناظرین شرعی و ذابحین گفت: با تلاشهای شبانه روزی این عزیزان است که امروز غذای حلال و بهداشتی به دست مردم می رسد و مردم دغدغه ای در خصوص حلال بودن و سالم بودن غذا ندارند.

رحمانی مهر، اسراف نکردن را یکی از نشانه های شکرگذاری دانست و ادامه داد: اسراف باعث از بین رفتن برکت می شود و متاسفانه حساسیت در این خصوص امروز کمتر شده است در حالی که با توجهی که به مساله امنیت غذایی داریم، عدم اسراف دارای اهمیت حیاتی است و می تواند زمینه کاهش واردات در خصوص برخی اقلام را ایجاد کند.

وی افزود: عدم مصرف بهینه باعث می شود یک دامدار نتواند برای دام خود غذا تهیه کند و مجبور شود دامی که مولد است را ذبح نماید که البته وزارت جهادکشاورزی در تلاش است تا روز به روز این مشکلات را در بخش های مختلف کاهش دهد.

وی با اشاره به داستان اصحاب کهف و آیاتی که در این خصوص در قرآن آمده است، گفت: در واقعه اصحاب کهف نیز وقتی آنان از خواب بیدار می شوند یک نفر را مامور می کنند تا به شهر برود و غذایی طیب و پاکیزه فراهم کند و این نشان دهنده اهمیت غذاست چرا که غذا در رشد روحی و جسمی انسان اثرگذار است.

رحمانی مهر در بخش دوم سخنان خود در خصوص وقایع اخیر کشور گفت: در یک ماه اخیر دشمن با تمام قوای خود در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای تلاش کرد با برنامه ریزی و ایجاد اغتشاشات محدود، اقدام به خرابکاری در کشور کنند اما غافل بودند که مردم ما هوشیار و بابصیرت هستند.

وی با قدردانی از زحمات نیروهای انتظامی و نظامی، برخورد آنها را با سعه صدر دانست و ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند هر چه موتور محرک این جامعه سریعتر حرکت نماید و پیشرفت ها در کشور بیشتر شود، دشمن تلاش بیشتری برای متوقف کردن ما انجام خواهد داد چرا که آنها نمی خواهند ایرانی پیشرفته در منطقه وجود داشته باشد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم، تلاش های این شهیدان را سدی بزرگ در برابر نفوذ داعش و دیگر جریان های تکفیری به کشور دانست و افزود: برخی از خواص معتقد بودند که اتفاقاتی که در عراق، یمن، بحرین، افغانستان و سوریه در حال وقوع است به ما ارتباطی ندارد در صورتی که اگر غفلت می کردیم، این ناامنی ها به درون کشور کشیده می شد.

وی افزود: خواص باید طبق فرمایشات رهبری مسیر خود را مشخص کنند و هر چه سریعتر نیز این کار را انجام دهند چرا که تعلل خواص بود که ماجرایی مانند عاشورا را رقم زد و آنها زمانی متوجه اشتباه خود شدند که دیگر اباعبدالله(ع) به شهادت رسیده بود.

رحمانی مهر ادامه داد: امروز برخی از خواص خود را در نقش منتقدین نظام نشان می دهند که خود سالها در مهمترین جایگاههای کشور فعالیت داشته اند اما مردم ما بصیرت دارند و این رفتارها را درک  می کنند.

وی در پایان سخنان خود گفت: کسانی که از این نظام و انقلاب در همه حال حمایت می کنند همان کسانی هستند که امام خمینی (ره) آنها را پابرهنگان و مستضعفان دانست، و مسئولان ما نیز باید هر آنچه در توان دارند برای حل مشکلات این مردم انجام دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید