Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد خبر داد:

رشد ۲۰ درصدی صنایع تبدیلی و تکمیلی در سال اول دولت

وزیر جهاد کشاورزی از رشد ۲۰ درصدی در صنایع تبدیلی و تکمیلی در سال اول دولت خبر داد.

رشد ۲۰ درصدی صنایع تبدیلی و تکمیلی در سال اول دولت

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان مازندران و در مراسم کلنگ زنی "کشت  و صنعت رسپنتا مازندران"‌، گفت: در سال اول دولت سیزدهم ۲۰ درصد در صنایع تبدیلی رشد داشته و از ۵ میلیون تن در سال به ۶ میلیون تن رسیده ایم.

 وی افزود: طرح آمایش صنایع تبدیلی در کشور در حال انجام است.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه نقطه ضعف  همه استان ها در سفر ریاست جمهوری ضعف و کمبود صنایع تبدیلی است، افزود: ماده خام  وجود دارد و زنجیره ای ارزش ما دچار اختلال است و کشاورز ما از ثروتی که تولید می کند بهره‌مند نمی شود و در نهایت تولید تبدیل به ضایعات می‌شود.

وی ادامه داد: زنجیره ارزش و صنایع تکمیلی برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان مازندران در حوزه شیلات صنایع تبدیلی وجود دارد اما در مرکبات با توجه به اینکه این استان قطب تولید مرکبات در کشور به شمار می رود و صنایع تبدیلی و تکمیلی در آن وجود نداشته است.

ساداتی‌نژاد یادآور شد: در صنایع تبدیلی به دنبال ساز و کاری هستیم تا بتوانیم از فاینانس برای این منظور استفاده کنیم و در استان‌های کشور حرکت بزرگی را در حوزه صنایع تبدیلی ایجاد کنیم.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی با حمایت تسهیلاتی و سایر حمایت ها در کنار سرمایه‌گذاران برای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید