Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد‌:

معافیت ۵۰ درصدی تعهد ارزی برای صادرات مرکبات

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای حمایت از صادرات مرکبات در شرایط فعلی، ۵۰ درصد از تعهد ارزی صادرکنندگان مرکبات معافیت خواهد داشت.

معافیت ۵۰ درصدی تعهد ارزی برای صادرات مرکبات

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان مازندران، در گفتگو با شبکه استانی تبرستان اظهار کرد: استان مازندران یکی از استان های مهم در امنیت غذایی و قطر کشاورزی کشور است که تا به امروز از ظرفیت های حقیقی آن استفاده نشده است.

وی افزود: یکی از ظرفیت‌های مهم در تولید غذا سلامت است و سلامت تولید کشاورزی، منشا تولید غذای سالم و در نهایت انسانهای سالم و با نشاط است که یکی از ماموریت های ریاست جمهوری برای وزارت جهاد کشاورزی هم تولید غذای سالم، باکیفیت، ارزان و با منشاء داخلی است.

ساداتی نژاد در ادامه تصریح کرد: ما تولید محصول و غذای سالم را اعتبار و هویت کشاورز می دانیم و در این مسیر وزارت جهاد کشاورزی اقدامات لازم را شروع کرده و معاونت سلامت غذا را در سازمان حفظ نباتات تشکیل داده است.

وی با بیان اینکه در دنیا آزمایش برای تولید غذای سالم بر روی بستر تولید انجام می شود، گفت: بر این اساس در بخش باغبانی شناسنامه دار کردن باغات کشاورزی و تولید نهال گواهی شده بسیار حائز اهمیت است و اتاق اصناف کشاورزی این کار را در سطح کشور آغاز کرده است.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: بتوانیم باغات را شناسنامه دار کرده و محصول موجود در بازار را با شناسنامه در اختیار مصرف کنندگان قرار دهیم.

وی در رابطه با اقدامات مورد نظر وزارت جهاد کشاورزی در ایتان مازندران عنوان کرد: احیای باغات قدیم و جایگزینی با ارقام تجاری، بازار پسند و مقاوم با تنش های کم آبی و خشکی، ارتقاء صدور مجوز، نظارت بر تولید نهال و خدمات قرنطینه، توسعه مکانیزاسیون به خصوص در باغات اراضی شیبدار و صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش باغبانی و گیاهان دارویی از موضوعات مهم حائز اهمیت در وزارت جهاد کشاورزی است.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: فرآیندی که برای تولید محصول سالم در باغبانی شروع شده بتواند آینده امیدبخشی را برای باغداران کشور به خصوص در مازندران به ارمغان بیاورد.

وی در رابطه با دغدغه باغداران برای صادرات مرکبات خاطر نشان کرد: در جلسه ستاد تنظیم بازار این موضوع در دستور کار قرار گرفته است و برای حمایت از صادرات مرکبات در شرایط فعلی، ۵۰ درصد از تعهد ارزی صادرکنندگان مرکبات معافیت خواهد داشت و صادر کنندگان مرکبات می توانند حوزه صادرات را با انگیزه بیشتری پیگیری کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید