Iranian Agriculture News Agency

افزایش 4 درصدی آمار تلقیح مصنوعی دام در سالجاری در آذربایجان شرقی

تلقیح مصنوعی ۲۲ هزار راس دام در سه ماهه دوم سالجاری در آذربایجان شرقی

مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از افزایش 4 درصدی آمار تلقیح مصنوعی دام در سه ماهه دوم سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل داد.

افزایش 4  درصدی آمار تلقیح مصنوعی دام در سالجاری در آذربایجان شرقی

عزیز نوروزی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، با بیان اینکه در سه ماهه دوم سال جاری تعداد 6 هزار و 746 راس دام اصیل،  13 هزار و  409 راس دام دورگ، یکهزار و 46 راس دام بومی و 679 راس گاومیش در استان تلقیح شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 4 درصدی داشته است.

وی  افزود: در استان آذربایجان شرقی تعداد 180 نفر مامور تلقیح مصنوعی دام فعال می باشند و مدیریت امور دام با معرفی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها نسبت به تجهیز آنها به وسایل مورد نیاز تلقیح مصنوعی از قبیل کانتینر و تفنگ تلقیح مصنوعی اقدام کرده که علاوه بر اشتغال زایی برای این افراد ، صنعت دامپروری استان نیز از مزایای تلقیح مصنوعی دام بی بهره نمانده است.

 مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان گفت: از مزایای  تلقیح مصنوعی می توان به  عدم نیاز دام نر و جلوگیری از صرفه هزینه های زیاد ناشی از پرورش و نگهداری دام نر به منظور جفت گیری و همچنین جلوگیری از افزایش همخونی به علت عدم استفاده انحصاری از دام های نر گله و افزایش بازدهی تولید مثل اشاره کرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید