Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد در جمع خبرنگاران:

تولید محصول سالم هویت کشاورز ایرانی است

لزوم ایجاد صنایع تبدیلی در مازندران

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید محصول سالم وظیفه و هویت کشاورز ایرانی است و به این منظور ما باید نهال سالم و گواهی شده در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

تولید محصول سالم هویت کشاورز ایرانی است

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی که صبح امروز به منظور حضور در همایش سراسری معاونت باغبانی به استان مازندران سفر کرده است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حوزه باغات یکی از ظرفیت ها و مزیت های کشاورزی ایران بوده و مازندران یکی از لنگر های کشاورزی ایران است و ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه باغبانی دارد.

وی افزود: اتاق اصناف کشاورزی ایران بازوی توانمند و ظرفیت بی‌نظیری در حوزه کشاورزی محسوب می شود و در شناسنامه دار کردن باغات اقدامات خوبی انجام داده اند.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی یک ماموریت مهم از سوی رئیس جمهور دارد که این ماموریت تولید غذای سالم، باکیفیت، ارزان و با منشاء داخلی است، لذا تولید محصول سالم وظیفه و هویت کشاورز ایرانی است و به این منظور ما باید نهال سالم و گواهی شده در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

وی ادامه داد: ما باید بستر های تولید را رصد، پایش و مدیریت کنیم و بستر های تولید را بشناسیم و بدانیم هر کدام از محصولات موجود در بازار مربوط به کدام کشاورز، باغدار و دامدار ایرانی است و از چه سم، کود، بذر و نهاده ای استفاده کرده است.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: این مسیری است که در دنیا طی شده است و ما نیز با کمک اتاق اصناف کشاورزی ایران، کشاورزان و فعالان بخش خصوصی و سازمان حفظ نباتات این مسیر را پیش خواهیم رفت.

وی با بیان اینکه به تازگی روز جهانی غذا را داشتیم، گفت: ما سه سازمان مهم در حوزه تولید غذای سالم داریم که شامل سازمان دامپزشکی، سازمان حفظ نباتات و سازمان غذا و دارو است که این سه سازمان متولی غذای سالم در کشور هستند.

مقام عای وزارت تصریح کرد: ایجاد باغات مادری یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است که نهال گواهی شده را تولید می‌کند.

ساداتی نژاد با بیان اینکه یکی از نواقص اصلی که در کشور داریم و در استان مازندران هم شاهد آن هستیم صنایع تبدیلی است، ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم بتوانیم صنایع تبدیلی را در استان مازندران راه اندازی کنیم که برای این کار از شهرک های کشاورزی در این استان استفاده خواهیم کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: بتوانیم با مذاکراتی که انجام دادیم و با سرمایه گذاری که ما به ستاد اقتصادی دولت خواهیم برد به صورت ویژه به بخش صنایع تبدیلی کمک کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان عنوان کرد: از سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم در این بخش سرمایه‌گذاری کنند، بخش کشاورزی بخش پرجاذبه و پر برکتی است، تمام امکانات وزارت جهاد کشاورزی را در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهیم داد تا بتوانیم بخش کشاورزی را رشد دهیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید