Iranian Agriculture News Agency

کشاورزان استان بوشهر طبق الگوی کشت عمل کنند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به تعیین الگوی کشت در استان از کشاورزان انتظار می‌رود طبق برنامه ابلاغی عمل کنند.

کشاورزان استان بوشهر طبق الگوی کشت عمل کنند

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، کبری توکلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برنامه‌ریزی مناسب برای تعیین الگوی کشت می‌تواند نقش بسیار مهمی در بهبود وضعیت اقتصاد کشاورزی داشته باشد.

وی گفت: از کشاورزان منطقه درخواست می‌شود که قبل از هرگونه تصمیم گیری و برنامه ریزی برای انجام کشت محصولات کشاورزی در سال زراعی پیش رو، به مرکز جهاد کشاورزی مربوطه و کارشناس پهنه و ناظر کشاورزی روستای خود مراجعه کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: کشاورزان با ثبت آمار و اطلاعات، مشورت فنی و علمی، برنامه ابلاغی سطح و میزان تولید انواع محصولات کشاورزی را دریافت و رعایت کنند.

توکلی گفت: این اقدامات باعث می‌شود که کشاورزان در زمان برداشت و تولید محصول خصوصاً محصولات پرخطر و دارای ریسک در بازار از جمله گوجه فرنگی، کدو، بادمجان، هندوانه و شمام با مشکل فروش و عرضه محصول تولیدی خود مواجه نشوند.

وی تصریح کرد: با توجه به بحران جهانی غذا، به لحاظ مناقشات سیاسی و درگیری نظامی رخ داده در دو کشور برتر تولید کننده محصولات غلات و دانه‌های روغنی (روسیه و اوکراین) از طرفی وجود بسته‌های حمایتی و خرید تضمینی محصولات استراتژیک و اساسی غلات و دانه‌های روغنی، باید به برنامه‌ها و سیاست‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی توجه شود.

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، کشاورزان منطقه ضمن مراجعه و اخذ مشورت از کارشناسان مستقر در مراکز جهاد کشاورزی مربوطه، نسبت به دریافت توصیه‌های فنی و اجرایی و بهره مندی از مساعدت‌های دولتی در زمینه تولید محصولات غلات و دانه‌های روغنی قبل از آماده سازی زمین و شروع تاریخ کاشت اقدام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید