Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

بیشترین میزان خرید گندم در کردستان مربوط به بیجار با ۱۳۰ هزار تن است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه بیشترین خرید گندم شهرستانها به میزان ۱۳۰ هزار تن مربوط به بیجار است گفت: بیجار مقام نخست را در سطح استان داشته است.

بیشترین میزان خرید گندم در کردستان مربوط به بیجار با ۱۳۰ هزار تن است

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، محمدصالح احمدی  در جلسه هماهنگی برگزاری جشن ملی گندم در بیجار در محل فرمانداری اظهار داشت: امسال در استان ۵۹۴ هزار هکتار زمین زیرکشت گندم قرار گرفت و حدود ۸۰۰ هزار تن تولید گندم و ۱۱۴ هزار تن خرید مازاد بر نیاز گندم کشاورزان انجام شد.

احمدی با بیان اینکه بیشترین خرید گندم شهرستان‌ها به میزان ۱۳۰ هزار تن مربوط به بیجار است گفت: بیجار مقام نخست را در سطح استان داشته است.

وی افزود: امسال ۴۶۰ هزار هکتار مبارزه با سن مادر و ۲۰۰ هزار هکتار مبارزه با علف‌های هرز و ۲۸۲ هزار هکتار محلول‌پاشی کودهای ریزمغذی انجام شد.

احمدی با بیان اینکه علاوه بر ارتقای کمی، افزایش کیفیت گندم نیز انجام خواهد شد گفت: محوریت ما کشاورزی حفاظتی است که در گندم دیم بیجار بسیار مهم و تنها راه پایداری در تولید گندم است.

وی با‌ اشاره به برنامه‌ریزی جشن ملی گندم در بیجار گفت: در این جشنواره برنامه‌های علمی و آموزشی برای انتقال به کشاورزان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید