Iranian Agriculture News Agency

صادرات ۱۵۰۰ تن انواع آبزیان از بوشهر به کشورهای مختلف

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از صادرات بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ تن انواع آبزیان از این استان به کشورهای مختلف خبر داد و گفت: این محموله‌ها به امارات متحده عربی، چین، قطر، روسیه ، ترکیه ،تایلند، مالزی و سریلانکا صادر شده است.

صادرات ۱۵۰۰ تن انواع آبزیان از بوشهر به کشورهای مختلف

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، مرتضی بحرانی مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های این استان تولید و پرورش آبزیان است اظهار داشت: در این راستا استان بوشهر به‌عنوان قطب پرورش میگو در کشور تبدیل شده است.

وی با اشاره به روند پرورش میگو در نقاط مختلف ساحلی خاطر نشان کرد: در ماه گذشته با نظارت بر برداشت میگو پرورشی گواهی حمل بهداشتی و قرنطینه‌ای برای یک‌هزار و 655 تن از مزارع پرورش میگو صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر به صادرات آبزیان پرداخت و بیان کرد: در ماه گذشته با نمونه‌برداری و آزمایش‌های لازم و صدور گواهی، زمینه صادرات محموله‌های آبزیان از استان بوشهر به کشورهای مختلف فراهم شد.

بحرانی از صادرات بیش از یک‌هزار و 527 تن انواع آبزیان از این استان به کشورهای مختلف خبر داد و گفت: این محموله‌ها به  امارات متحده عربی، چین، قطر، روسیه ، ترکیه ،تایلند، مالزی و سریلانکا صادر شده است.

وی واکسیناسیون دام بومی و صنعتی علیه بیماری‌ها را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در مرداد ماه امسال بیش از 109 هزار راس دام علیه بیماری‌های غیر استراتژیک و بیش از  27 هزار راس دام علیه بیماری استراتژیک واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به نظارت بر کشتار طیور و تأمین گوشت سفید استان تصریح کرد: کشتار بیش از  820 هزار قطعه طیور صنعتی و یک‌هزار و 700 راس دام سبک و سنگین مورد نظارت قرار گرفت.

بحرانی، عملیات نظارت بهداشتی و بازدید اکیپ‌های بازرسی دامپزشکی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی با 13 هزار مورد را از دیگر فعالیت مردادماه امسال دانست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید