Iranian Agriculture News Agency

احداث بدنه مخزن خاکی تنظیم دبی آب قنوات بلده فردوس

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان در بازدید از روند عملیات اجرای طرح احداث بدنه مخزن خاکی تنظیم دبی آب قنوات بلده فردوس که به همراه مدیر جهادکشاورزی شهرستان و تعدادی از کارشناسان انجام شد، گفت: عملیات اجرای فاز اول پروژه احداث بدنه خاکی مخزن دبی آب قنوات بلده از ابتدای خرداد ماه شروع شده که هدف از احداث این نوع مخازن جمع آوری آب مازاد بر نیاز در طول سال آبی به منظور ایجاد تعادل بین حجم منابع آبی و نیاز آبیاری در طول فصل کشت است.

احداث بدنه مخزن خاکی تنظیم دبی آب قنوات بلده فردوس

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، اکبرمحمدی اظهار داشت: با توجه به  اینکه الگوی آبدهی قنوات بر الگوی مصرف آب در اراضی پایاب منطبق نیست ، احداث مخزن ذخیره و تعادل فصلی آب قنوات  بلده تنها راه ممکن در استفاده از منابع آبی در اختیار بوده تا از این طریق و با احداث این زیر ساخت حیاتی، مدیریت منابع آبی مازاد و توزیع آن در طول فصل آبیاری برای بهره برداران امکان پذیر گردد. و همچنین  استفاده هرچه بهتر از این منابع آبی انجام گیرد .

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی اذعان داشت: مجموعه قنوات بلده شامل ۱۵ رشته قنات به طول ۲۵۷۱۱ متر بوده و حجم پیش بینی شده مخزن یک میلیون متر مکعب می باشد .لازم بذکر است در بازدید از اجرای طرح جناب آقای امیرزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان  فردوس و جمعی از کارشناسان ستاد سازمان و مدیریت فردوس و ناظر پروژه و پیمانکار طرح همراهی کردند.

محمدی ضمن بازدید از روند عملیات اجرای طرح مذکور به کیفیت بالای اجرای پروژه با توجه به حساسیت بالای آن و تسریع در روند اجرای پروژه تاکید کرد.

در پایان بازدید جلسه ای در محل کارگاه برگزار و موانع و مشکلات طرح توسط حاضرین مطرح گردید تا با پیگیری های لازم علاوه بر افزایش کیفیت ، سرعت پیشرفت فیزیکی افزایش یابد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید