Iranian Agriculture News Agency

فتحی در گفتگوی اختصاصی با ایانا خبر داد:

اختصاص بیش از 3 هزار تن برنج و شکر برای ایام محرم و صفر در استان آذربایجان شرقی

توزیع ۱۳۳۱ تن گوشت منجمد در استان آذربایجان شرقی برای ایام محرم و صفر

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در آستانه ماه محرم از اختصاص 3 هزار و 64 تن برنج و شکر از محل ذخایر راهبردی کالاهای اساسی برای برپایی آیین‌های ایام محرم و صفر خبر داد.

 اختصاص بیش از 3 هزار تن برنج و شکر برای ایام محرم و صفر در استان آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در آستانه ماه محرم از اختصاص 3 هزار و 64 تن برنج و شکر از محل ذخایر راهبردی کالاهای اساسی برای برپایی آیین‌های ایام محرم و صفر خبر داد و گفت: این اقلام به منظور تهیه و توزیع نذورات با قیمت‌های مصوب در اختیار هیئت‌های مذهبی، تکایا و دسته‌های سوگوار قرار می‌گیرد.

 اکبر فتحی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی  با اعلام اینکه این کالاها شامل یک هزار و 924 تن برنج (1204 تن برنج تایلندی ، 642 تن برنج هندی و 78 تن برنج پاکستانی) و یک هزار و 140 تن شکر است، افزود: توزیع اقلام مذکور که برای ماه‌های محرم و صفر در نظر گرفته شده است، به‌زودی آغاز می‌شود و در طول ایام سوگواری تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تخصیص اقلام فوق در هر شهرستان با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی آن شهرستان صورت می گیرد اظهار کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مقدار تعیین شده از این کالا را به نمایندگانی که از سوی مدیریت جهاد کشاورزی و تبلیغات اسلامی شهرستان معرفی می‌شوند، تحویل خواهند داد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با تاکید بر اینکه در طرح عرضه کالاهای اساسی در محرم، قیمت هر کیلوگرم برنج پاکستانی ۱۹ هزار تومان، برنج هندی ۱۷ هزار تومان، برنج تایلندی ۱۱ هزار تومان و شکر ۱۸ هزار تومان تعیین شده است، خاطرنشان کرد: این کالاها از محل انبارهای اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان‌ تأمین شده و برنج‌های اختصاص یافته در کیسه‌های ۱۰ کیلویی و 40 کیلویی و شکرهای تخصیص داده شده در کیسه‌های ۵۰ کیلویی بسته‌بندی شده‌ و با قیمت‌های مصوب توزیع خواهند شد.

وی همچنین از توزیع  یک هزار و 331 تن گوشت منجمد در استان آذربایجان شرقی برای ایام محرم و صفر خبر داد و افزود: یک هزار و 140 تن گوشت مرغ منجمد و 191 تن نیز گوشت منجمد از طریق شرکت پشتیبانی امور دام استان با قیمت‌های مصوب در اختیار هیئت‌های مذهبی، تکایا و دسته‌های سوگوار قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید