Iranian Agriculture News Agency

کشت 2 محصول پائیزه در فراشبند آغاز شد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند از آغاز کشت دو محصول عمده پائیزه کنجد و گوجه فرنگی در اراضی این شهرستان خبر داد.

کشت 2 محصول پائیزه در فراشبند آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، امیر ارسلان حق شناس با اشاره به اینکه زراعت کنجد از اولویت های جهاد کشاورزی است، تصریح کرد: پیش بینی می شود بیش از 800 هکتار از اراضی شهرستان فراشبند به کشت دانه روغنی کنجد اختصاص یابد.

او با بیان اینکه کنجد گیاهی کم آب بر و دوره رشد آن کوتاه است، اظهار کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر کاشت کنجد در دستور کار برنامه تغییر الگوی کشت و جایگزین شدن آن با محصولات پر آب بر قرار دارد.

وی به شروع کشت گوجه فرنگی در اراضی شهرستان فراشبند نیز پرداخت و ابراز کرد: پیش بینی می شود در 200 هکتار از اراضی این شهرستان کاشت نشایی گوجه فرنگی صورت بگیرد که تماما به صورت نوین و تحت فشار آبیاری خواهند شد.

حق شناس با اشاره به اینکه کشت نشایی با کوتاه کردن دوره رشد گیاه در مزرعه موجب کاهش ریسک تولید محصولات کشاورزی  می‌شود، اضافه کرد: در صورت عدم بروز خسارت های غیر مترقبه پیش بینی می شود از اواخر آبان ماه آینده 8 هزار تن گوجه فرنگی از مزارع شهرستان فراشبند برداشت شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید