Iranian Agriculture News Agency

ساداتی‌نژاد در سفر به استان سیستان و بلوچستان:

بخش خصوصی موتور توسعه حوزه کشاورزی است

حمایت جدی وزارت جهاد کشاوری برای باغداری مدرن در کشور

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: بخش خصوصی موتور توسعه حوزه کشاورزی است.

بخش خصوصی موتور توسعه حوزه کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از طرح توسعه نخیلات تجاری استان سیستان و بلوچستان در شهرستان میرجاوه، گفت: بخش خصوصی موتور توسعه حوزه کشاورزی است و عموماً بخش خصوصی در مرکز کشور سرمایه گذاری میکند؛ لذا از سرمایه گذار این  طرح بابت حضور و سرمایه گذاری در لب مرز تشکر می کنم؛ این کار بسیار ارزشمند است.

وی با بیان  اینکه ما حامی این حرکت هستیم که باغداری در کشور مدرن شود، تصریح کرد: کشورمان  در عرض ۳۰ درجه جغرافیایی قرار دارد و شرایط کشور ما شرایط باغداری است؛ یعنی اقتصادی ترین فعالیت  در حوزه کشاورزی که ما در ایران می توانیم انجام دهیم باغداری است که مورد غفلت بوده است.

وی افزود:  فعالیت بخش خصوصی در حوزه باغداری، مدلسازی و اقتصادی کردن باغات ایران قابل تقدیر است و حتماً آن را مورد حمایت جدی قرار می دهیم.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی؛ در بحث نخیلات و همچنین تولید میوه های گرمسیری هر حمایتی در منطقه لازم باشد در حمایت از مرد منطقه  انجام می‌دهیم.

وی یادآور شد: ما بخش خصوصی را موتور پیشران می‌دانیم که گونه های جدید، آبیاری مدرن و الگو های جدید را وارد منطقه می کند؛ مردم به آن نگاه می کنند و به آن روش حرکت می کنند لذا  بخش خصوصی یک نقش حمایتی دارد؛ همچنین بخش خصوص با سرمایه گذاری که در منطقه و  فرآوری و ایجاد بازار صادراتی، بازار کشاورزان را نیز برای فروش مهیا میکند.

ساداتی‌نژاد با تاکید بر نقش پیش‌برنده بودن بخش خصوصی در حوزه کشاورزی، تصریح کرد:  صددرصد در این استان با ظرفیت‌های بی‌نظیر از کشت میوه های گرمسیری حمایت می‌کنیم و انشاءالله بتوانیم با ظرفیت ارزی که برای موز و میوه های گرمسیری پرداخت میکنیم به تولید این میوه ها و اقتصادی کردن باغات نخیلات در استان بپردازیم.

وی همچنین به سرمایه گذاری در پروژه پرورش شتر با بوم سازگار منطقه توسط ستاد اجرایی فرمان امام ره اشاره کرد و یادآور شد:  این طرح ها جزوه طرح های  پیشران منطقه بوده و در اقتصاد مردم این منطقه دخیل است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: انشالله طرح های پیشران در این مسیر  با قدرت و بدون کمترین کاهش شتاب پیش برود  و رفع هرگونه مشکل و موردی در وزارت جهاد کشاورزی حمایت می شود.

وی یادآور شد: تلاش داریم تا از ظرفیت های بی نظیر استان سیستان و بلوچستان با توجه به تاکید رئیس جمهور و دولت سیزدهم در راستای رسیدگی به این استان استفاده کنیم و انشالله بتوانیم در حوزه کشاورزی و دامپروری وظیفه مان را انجام دهیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید