Iranian Agriculture News Agency

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تبریز تأکید کرد:

تبیین اهمیت پرداخت زکات و پیامدهای مثبت آن در جامعه

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تبریز گفت: ضمن فرهنگ‌سازی در راستای ترویج فرهنگ زکات در جامعه باید اهمیت پرداخت زکات و پیامدهای مثبت آن در جامعه تبیین شود.

تبیین اهمیت پرداخت زکات و پیامدهای مثبت آن در جامعه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی،  ابراهیم فرقانی در شورای زکات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تبریز اظهار کرد: زکات امر صریح قرآن و عمل به واجب الهی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

 وی افزود: رسالت اصلی ما تولید و ایجاد امنیت غذایی و توزیع عادلانه آن بین مردم است که این امر به افراد نیازمند با بخشش مال و پرداخت زکات امکان‌پذیر است

فرقانی ضمن تأکید بر لزوم همکاری مسئولین مراکز؛ روسای ادارات و مسئولین واحدها در موضوع زکات تصریح کرد: ارائه آمار و اطلاعات کشاورزان مخصوصاً کشاورزان و دامداران و صنایع پیشرو به شورای زکات باید به‌صورت جدی صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: در کنار سایر مسائل کاری در مأموریت‌ها به مزارع و واحدهای تولیدی با نیت خالص به ترویج و فرهنگ‌سازی زکات همت گمارید چراکه زکات دارای ارزش معنوی تأثیرگذار در زندگی دنیوی و اخروی است.

به گفته وی، رشد و بالندگی مال‌ومنال و زندگی وابسته به پرداختن زکات است.

فرقانی در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: ترویج و پرداخت به‌موقع زکات اقدامی است عملی برای رسیدن به خودکفایی و درنهایت رونق چرخه اقتصادی کشور است.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایزدی دبیر اجرایی زکات شهرستان تبریز با بیان اینکه در رابطه با اهمیت انجام فریضه زکات و نماز در کنار هم بیش از 27 بار در قرآن تأکید شده است و همین امر دال بر اهمیت این موضوع است، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) در این باره می‌فرماید اگر خواستید خداوند رزق و روزیتان را افزایش دهد، زکات آن را پرداخت کنید.

این مقام مسئول با بیان اینکه ترویج پرداخت زکات نیازمند فرهنگ‌سازی و تبلیغ صحیح از سوی روحانیون است، ادامه داد: اهمیت زکات در دین اسلام به‌اندازه‌ای است که در ردیف مهم‌ترین عبادات قرار گرفته و در بسیارى از موارد همراه با نماز ذکر شده و حتى شرط قبولى نماز به پرداخت زکات منوط شده است.

حجت‌الاسلام ایزدی ادامه داد: اگر همه مسئولان و دست‌اندرکاران در سطح کشور نسبت به مسئله زکات توجه بیشتری کنند، بسیاری از مشکلات اجتماعی و اقتصادی جامعه مرتفع می‌شود.

دبیر اجرایی زکات شهرستان تبریز خاطرنشان کرد: شماره‌حساب ستاد زکات شهرستان تبریز به همه همکاران و اعضای شورا ارسال کردیم و باید با نصب پوستر و اطلاع‌رسانی دقیق در خصوص زکات به این فریضه الهی بیشتر توجه شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید