Iranian Agriculture News Agency

بی پروا خبر داد:

رتبه دوم کشوری آذربایجان شرقی در تولید محصول گوجه سبز

برگزاری جشنواره گوجه سبز سردرود

همزمان با هفته جهاد کشاورزی جشنواره گوجه سبز سردرود توسط مدیریت جهادکشاورزی شهرستان تبریز برگزار شد.

رتبه دوم کشوری  آذربایجان شرقی  در تولید محصول گوجه سبز

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی،  مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در این جشنواره طی سخنانی با اشاره به وضعیت باغات  گوجه استان آذربایجان شرقی گفت: سیب، انگور، زردآلو، بادام و گردو پنج محصول عمده باغبانی استان آذربایجان شرقی را تشکیل داده اند که کل سطح باغات هسته دار استان 21درصد کل باغات می باشد و 16 درصد آن گوجه سبز است.

 محمدباقر بی پروا با بیان اینکه گوجه سبز هرچند جزء محصولات عمده استان محسوب نمی شود ولی این استان با دارا بودن 3 هزار و 754 هکتار باغ گوجه  و تولید 17 هزار و 670 تن محصول در سال، رتبه دوم کشوری را در تولید این محصول بعد از استان تهران به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح کشت این میوه در آذربایجان شرقی مربوط به مراغه، مرند و تبریز است افزود: شهرستان مراغه با داشتن 1502 هکتار باغ گوجه و تولید 7228 تن محصول ، حائز رتبه اول استانی و شهرستانهای تبریز و مرند در رتبه های دوم و سوم تولید محصول گوجه استان قرار دارند.

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان تبریز نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: میزان سطح کشت گوجه سبز در شهرستان تبریز ۲۲۰ هکتار  است که  در مجموع ۲ هزار تن بصورت سالانه تولید می شود.

 ابراهیم فرقانی افزود: بیشترین میزان تولید گوجه سبز در شهر سردرود است که شامل ۹۰ هکتار سطح کشت می باشد و از این میزان  ۸۰۰ تن سالانه تولید این محصول در شهر سردرود است.

وی اضافه کرد: سردرود بزرگترین مرکز تولید گوجه سبز در شهرستان تبریز است و 40 درصد گوجه سبز تولیدی در این شهرستان در منطقه سردرود تولید و به بازار عرضه می شود.

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان تبریز در ادامه سخنان خود تصریح کرد: خوشمزگی وکیفیت گوجه سبز  سردرود موجب شده که این محصول بعنوان یک برند در بازار های استانی و ملی مطرح شود.

 فرقانی در خاتمه سخنان خود تاکید کرد: امسال اولین جشنواره گوجه سبز سردرود را برگزار کردیم که امیدواریم طی سالهای آینده شاهد برگزاری این جشنواره بصورت استانی  و ملی باشیم.

گفتنی است حضور فعال و پرشور باغداران و بیان خواسته های باغداران منطقه توسط نماینده باغداران از نقاط قوت این جشنواره بود و در پایان از باغدار نمونه شهرستان اقای اسحقی و کارشناسان فعال در برگزاری جشنواره تجلیل به عمل آمد.

حجم ویدیو: 5.63M | مدت زمان ویدیو: 00:02:34
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید