Iranian Agriculture News Agency

گسترش کشاورزی قراردادی در گرو تامین نهاده ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در سال جاری کشاورزی قراردادی را گسترش خواهیم داد اما نیازمند این هستیم که بتوانیم یکسری نهاده ها را تامین کنیم و در اختیار کشاورزان قرار بدهیم.

گسترش کشاورزی قراردادی در گرو تامین نهاده ها

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مجتبی دهقان پور در نشست مشترک بررسی قیمت محصولات پتروشیمی و فرآورده های آن با تاکید بر اثر گذاری نهاده های شیمیایی در افزایش تولید تصریح کرد: کود های شیمیایی اوره، فسفاته و پتاسه از این نهاده ها هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه به طور مشخص کود اوره پتروشیمی شهدای مرودشت و پتروشیمی شیراز از نهاده های تاثیر گذارند، اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم بتوانیم از این ظرفیت درون استان استفاده کنیم؛ در سالیان گذشته پتروشیمی شیراز در تامین کود اوره کشاورزان ما به نحو تقریبا مناسبی کمک کرد.

او با بیان اینکه  برای ما واقعا به عنوان یکی از قطب های تولید کود های اوره در کشور پتروشیمی نقش موثری داشته است، اضافه کرد: سعی می کنیم تفاهم نامه هایی را با شرکت های پتروشیمی استان برای تامین قسمتی از نیاز بخش کشاورزی داشته باشیم.

به گفته وی؛ در انعقاد تفاهم نامه رویکردمان تامین کود مناسب و کود بهینه برای کشاورزی قراردادی است تا بتواند به سایر بخش های ما در امر تولید نیز کمک کند.

دهقان پور با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی باید بتوانیم افزایش بهره وری تولید را ایجاد کنیم، ابراز کرد: برای افزایش بهره وری در تولید، افزایش تولید و حفظ منابع پایه از راهکارها هستند. برای افزایش تولید یکی از رویکردها استفاده از کودهای شیمیایی است.

او به اهمیت حفظ منابع پایه به طور مشخص بحث خاک و آب و سلامت محصول در مصرف کود های شیمیایی اشاره کرد و افزود: سلامت محصول هم برای ما مهم است، این نهاده ها نباید طوری مصرف شود که به منابع پایه و محیط زیست آسیبی بزند.

نشست مشترک بررسی قیمت محصولات پتروشیمی و فرآورده های آن با حضور مجتبی دهقانپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمد بهمیی مدیر کل شرکت پتروشیمی استان فارس، لطف اله شیبانی فرماندار شیراز، سالاری مدیر کل تعزیرات استان فارس، حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صمت استان فارس، حمید ابراهیم زاده مدیر شرکت خدمات حمایتی و برخی دیگر از مدیران استانی مرتبط در کارخانه پتروشیمی برگزار شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید