Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

توسعه کشت قراردادی محصولات راهبردی کشاورزی در استان افزایش می یابد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : توسعه کشت قراردادی برای محصولات راهبردی کشاورزی در سال زراعی آینده در استان افزایش می یابد.

توسعه کشت قراردادی محصولات راهبردی کشاورزی در استان افزایش می یابد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی روز یکشنبه در نشست قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین که با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار برگزار شده بود، افزود: مراکز خرید جهاد کشاورزی آماده تحویل گندم و خرید گندم کشاورزان هستند و سیلو های استان ظرفیت ذخیره سازی پیش از ۳۵۰ هزار تن غلات دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اولویت جهاد کشاورزی تا پایان تابستان خرید تضمینی گندم بوده و آمادگی لازم برای ذخیره این محصول راهبردی را داریم.

وی اضافه کرد : تامین پول کافی برای پرداخت به موقع کشاورزان و همچنین تامین سوخت ماشین آلات کشاورزی برای برداشت گندم از دیگر موارد حایز اهمیت است که باید مورد توجه دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

افلاطونی در ادامه بر توسعه روند کشت قراردادی در استان قزوین اشاره کرد و گفت: در کشت قراردادی کلزا چند شرکت تولیدکننده روغن در استان قزوین وجود دارد و می‌توانیم بین کلزاکاران و این شرکت‌ها قرارداد منعقد کنیم.

به گفته این مسئول، در کشت چغندر قند نیز تاکنون برای یک هزار و ۵۰۰ هکتار قرارداد منعقد شده که البته ظرفیت بیش از این مقدار بوده و باید تلاش کنیم این رقم افزایش یابد.

افلاطونی در خصوص برخورد با نانوایی‌های متخلف گفت: یک هزار و ۳۸۰ مورد بازرسی از ابتدای سال جاری تاکنون از نانوایی‌ها صورت گرفته و با تشکیل ۱۰۱ پرونده تخلف ۹ واحد نیز پلمب شده‌اند.

وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه هماهنگی شده در تخلف نانوایی‌ها صاحب پروانه کسب به تعزیرات معرفی شود، همچنین الزام شد که بازرسی و نظارت توسط اصناف و اتحادیه نانوایی‌ها نیز با قوت تداوم یابد.

افلاطونی خاطرنشان کرد: با توجه به شکایات مردمی و به منظور رفاه حال شهروندان تعیین تکلیف نانوایی‌های بربری و سنگک و شیف بندی و عدم تعطیلی آن‌ها در روز جمعه از دیگر مواردی است که باید در استان اجرایی شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید