Iranian Agriculture News Agency

کانون کوبی ملخ بومی در خرامه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه از کانون کوبی و مبارزه با ملخ بومی در سطح 1300 هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد و گفت: این عملیات با قید فوریت در اراضی بخش مرکزی این شهرستان انجام شد.

کانون کوبی ملخ بومی در خرامه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ایرج دهقانی با اشاره به اینکه سمپاشی کانون های آلوده به سرعت از پنجم تا هفتم اردیبهشت ماه در طول سه روز صورت گرفته است، تصریح کرد: در طرح ریزی مبارزه از سم دلتامترین و سه دستگاه سمپاش توربولاینر و یک دستگاه سمپاش پشت تراکتوری لانس دار استفاده شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تا کنون 8 هزار هکتار از اراضی به منظور ردیابی ملخ بومی پایش شده است، اظهار کرد: سطوح مذکور شامل 3 هزار هکتار از باغ ها، 2 هزار هکتار از مزارع گندم و 3 هزار هکتار از اراضی فاقد کشت بوده است.

دهقانی با تاکید بر اینکه مدیریت هوشمندانه، مشارکت مردمی و سرعت عمل از مولفه های اساسی موفقیت در کنترل آفات و بیماری های زراعی و باغی در زمان طغیان است، ابراز کرد: پشتیبانی فکری و تجهیزاتی مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و همکاری مجموعه شهرداری اهمیت ویژه ای در دستیابی به نتایج مطلوب داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه افزود: به منظور حفظ امنیت غذایی و جلوگیری از بروز خسارت، اطلاعیه های مختلف به منظور هشدار ضرورت پایش اراضی کشاورزی، به شکل گسترده ای از طریق فضای مجازی به بهره برداران اطلاع رسانی شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید