Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

یک هزار و یکصد واحد دامداری با ظرفیت بالغ بر 43 هزار راس در استان وجود دارد

با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، معاون بهبود تولیدات دامی، مدیر کل پشتیبانی امور دام و جمعی از معاونین و مدیران ستادی شصت و یکمین جلسه ستاد امنیت غذایی با هدف بحث و بررسی در خصوص تامین نهاده های دامی برای واحد های مرتبط استان برگزار شد .

یک هزار و یکصد واحد دامداری با ظرفیت بالغ بر 43 هزار راس در استان وجود دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، معاون بهبود  تولیدات  دامی سازمان با اشاره به میزان جوجه ریزی در ماه گذشته  اظهار داشت: جوجه ریزی واحدهای مرغداری در فروردین ماه امسال بالغ بر 4 میلیون و هفتاد هزار قطعه بوده که میتوان گفت این آمار نسبت به سال گذشته در یک سطح قرار دارد .

معاونی  با اعلام این مطلب که در خصوص بارگذاری نهاده های  دامی در سامانه گاها مشکلاتی وجود داشته است اظهار داشت :  این امر بر کاهش تولید تاثیر نگذاشته و کماکان تولید با قدرت در دستور کار مرغداران قرار گرفته است .

وی اعلام  داشت : ذرت مورد نیاز تولید کنندگان به صورت مداوم با همکاری و پشتیبانی امور دام کشور در اختیار مولدین قرار گرفته است .

معاون بهبود تولیدات دامی  با اعلام آمار واحدهای دامی استان افزود : یک هزار و یکصد  واحد دامداری با ظرفیت بالغ بر 43 هزار راس در استان  وجود دارد . وی هم چنین اعلام کرد 3 هزار و 605 واحد نیمه صنعتی دارای پروانه دامداری کوچک نیز  با تعداد یک صدو پنجاه هزار راس دام به تولید گوشت، شیر و فرآورده های دامی در استان می پردازند .

وی در ادامه ضمن اشاره به نهاده های دامی مورد نیاز دامداران افزود:  86 واحد صنعتی با ظرفیت 11 هزار و 200 راس مشمول بارگذاری نهاده های خام دامی هستند  که ذرت جو وسویا بر اساس فرمولهای تعریف شده به ازای هر راس 4 کیلو و 400 گرم در روز نهاده مورد نیاز این واحد ها را تامین و در اختیار قرار خواهد داد.

معاونی اعلام کرد : از مجموعه اقدامات موثر جهاد کشاورزی در خصوص دامداریها ، حذف سبوس از سال 99 و جایگزینی کنستانتره دامی جهت مصرف دامهای استان است که میتوان گفت کمک شایانی به افزایش بهره وری واحد ها داشته است .

وی  با اشاره به آمار تولید کنستانتره دامی توسط 13 کارخانه موجود در استان اظهار داشت:  در سال 99 بالغ بر 25 هزار تن کنستانتره دامی  تولید شده که این رقم در سال 1400 با رشدی معادل 242 درصد به  62 هزار تن رسیده است 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید