Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه خبر داد:

تولید سالانه ۴۸ هزار تن محصولات کشاورزی در سوادکوه

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه از تولید سالانه 48 هزار و 550 تن محصولات کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

تولید سالانه ۴۸ هزار تن محصولات کشاورزی در سوادکوه

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، حمیدرضا شهابیان از تولید سالانه 48 هزار و 550 تن محصولات کشاورزی در شهرستان سوادکوه خبر داد و گفت: ارزش این میزان تولید 20 هزار میلیارد ریال است که در 4 هزار و 55 هکتار اراضی زراعی و باغی، دامی، آبزی پروری و گلخانه ای تولید می شود.

وی با اشاره به فعالیت 6 هزار و 200 بهره بردار شهرستان (14 درصد) در بخش های کشاورزی، باغبانی، دامداری و شیلاتی ادامه داد: این تعداد بهره بردار در 160 روستای بخش های مرکزی، زیراب و آلاشت شهرستان فعالیت دارند.

شهابیان با بیان اینکه باغداران از یک هزار و 127 هکتار سطح زیرکشت سالانه حدود 4 هزار 69 تن محصول برداشت می کنند، یادآور شد: 80 درصد محصول علاوه بر عرضه به بازار شهرستان در برخی از استان های همجوار به دلیل کیفیت بالا صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه عمده محصول باغی شهرستان را آلبالو، گیلاس، سیب، گردو، هلو، شلیل، به و آلوچه ذکر کرد.

وی تصریح کرد: کشاورزان منطقه افزون بر 8 هزار و 541 تن انواع محصول زراعی از 2 هزار و 228 هکتار اراضی زراعی برداشت می کنند.

این مسوول تولید 387 تن گندم، 2 هزار و 950 تن جو و انواع محصولات زراعی از جمله کلزا، ذرت دانه ای و علوفه ای، یونجه، سبزی  و صیفی را به عنوان بخشی از ظرفیت های کشاورزی سوادکوه برشمرد.

وی در پایان گفت: سالانه حدود 23 هزار و 340 تن فرآورده های دامی و آبزیان در این شهرستان تولید می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید