Iranian Agriculture News Agency

یک‌هزار تن میوه در سردخانه های چهارمحال و بختیاری ذخیره‌سازی شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: برای تنظیم بازار شب عید یک‌هزار تن میوه در انبارهای استان ذخیره‌سازی شده است.

یک‌هزار تن میوه در سردخانه های  چهارمحال و بختیاری ذخیره‌سازی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، عطاءالله ابراهیمی در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از این میزان ۱۰۰ تن سیب درختی قرمز، ۲۰۰ تن سیب درختی سفید، ۴۵۰ تن پرتقال شمال و ۲۵۰ تن پرتقال جنوب است.

وی افزود: میوه شب عید چهارمحال و بختیاری در ۸۶ غرفه در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان توزیع‌ خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از ابتدای بهمن‌ماه امسال تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ تن برنج، یک‌هزار و ۸۳۳ تن شکر، سه هزار و ۱۵۳ تن روغن، ۱۱۷ تن گوشت قرمز منجمد، ۴۶۳ تن مُرغ منجمد و ۱۹ تن تخم‌مرغ در استان تامین و توزیع شده است.

وی یادآور شد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۳۲۵ هزار و ۸۰۶ تن انواع نهاده دامی در این استان تامین و توزیع شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: از این میزان ۱۳۳ هزار و ۷۰۷ تن ذرت، ۸۸ هزار و ۸۰ تن جو و ۱۰۴ هزار و ۱۹ تن سویا بوده است.

وی نیاز سالانه چهارمحال و بختیاری به انواع نهاده‌های دامی را ۴۲۱ هزار و ۸۹ تن دانست و گفت: سال گذشته ۱۱۴ هزار و ۶۱۹ تن نهاده دامی تامین شد و در اختیار دامداران استان قرار گرفت.

ابراهیمی به قیمت انواع نهاده‌های دامی اشاره و تاکید کرد: براساس تخصیص ارز ۴۲ هزار ریالی، هر کیلوگرم ذرت ۱۹ هزار ریال، هر کیلوگرم جو ۱۸ هزار ریال و هر کیلوگرم سویا ۳۴ هزار و ۲۰۰ ریال به دامداران عرضه می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون سه هزار و ۷۷۰ تن ذرت، یک‌هزار و ۸۲۰ تن سویا و پنج هزار و ۱۰۰ تن جو در استان ذخیره‌سازی شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای تامین مُرغ شب عید در استان به اندازه کافی جوجه‌ریزی شده است و هیچ‌گونه کمبودی وجود ندارد.

وی یادآور شد: نیاز این استان به کالاهای اساسی برای نوروز و ماه رمضان شامل یک‌هزار و ۴۸۰ تن روغن، یک‌هزار و ۵۰۰ تن شکر و سه هزار تن برنج است.

ابراهیمی اظهار داشت: تامین نیازهای مردم استان ماهانه سه هزار تن برنج، ۵۰۰ تن شکر خانوار و ۲ هزار تن شکر صنف و صنعت است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید