Iranian Agriculture News Agency

فعالیت 301 شهرک کشاورزی در کشور

رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی وزارت جهادکشاورزی با اشاره به خشکسالی و ضرورت توسعه گلخانه‌ها گفت: هم‌اینک ۳۰۱ شهرک کشاورزی با کاربری گلخانه‌ای، دامپروری و شیلات در سطح کشور فعالیت دارد.

فعالیت 301 شهرک کشاورزی در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی وزارت جهادکشاورزی با اشاره به خشکسالی و ضرورت توسعه گلخانه‌ها گفت: هم‌اکنون ۴۸ هزار هکتار فضا برای شهرک‌های کشاورزی کشور مطالعه شده است.

فرزاد زلقی شامگاه سه‌شنبه در حاشیه چهارمین نمایشگاه تخصصی رویداد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: هم‌اینک ۳۰۱ شهرک کشاورزی با کاربری گلخانه‌ای، دامپروری و شیلات در سطح کشور فعالیت دارد.

وی با اشاره به مطالعه ۴۸ هزار هکتار زمین برای راه‌اندازی شهرک‌های کشاورزی در کشور افزود: از این سطح یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار بهره‌برداری و بقیه مطالعات انجام شده است.

زلقی تصریح کرد: زیرساخت‌های این سطح فضای شهرک کشاورزی به‌علت کمبود منابع مالی تامین نشده و نیازمند حضور سرمایه‌گذاران برای توسعه سرمایه‌گذاری است.

وی یادآور شد: شرکت شهرک‌های کشاورزی برای کاهش هزینه‌های تولید، رعایت الگوی کشت، تولید محصولات صادرات‌محور، صرفه‌جویی در انرژی و آب، حفاظت آب و خاک، بهبود تولید، اشتغال پایدار به‌ویژه در حوزه روستاها و افزایش بازدهی تولید تشکیل شده و امید است دولت سیزدهم برنامه‌های اساسی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای را در دستور کار قرار دهد.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور اظهار داشت: با توجه به مشکلات و کمبودهای مرتبط با منابع آب باید به سمت و سوی کشت‌های متراکم، کنترل شده و با مدیریت اقتصادی برویم و  امیدواریم در دولت سیزدهم حداقل ۵۰ درصد زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های شهرک‌های کشاورزی در کشور محقق شود.

زلقی تاکید کرد: راه‌اندازی هر هکتار گلخانه در شهرک‌های کشاورزی ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز دارد و باعث ۳۵۰ تن تولید و ۱۲ اشتغال‌زایی می‌شود.

وی افزود: البته احداث هر هکتار گلخانه شیشه‌ای در شهرک‌های کشاورزی ۲۵۰ میلیارد ریال نیاز دارد که این نوع گلخانه هم‌اکنون در خرم‌آباد، جلفا و تهران با سرمایه‌گذاری بالا و فناوری پیشرفته فعال شده است.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور تصریح کرد: در چهارمحال و بختیاری ۲۴۰ هکتار شهرک کشاورزی راه‌اندازی شده و مطالعه ۷۰۰ هکتار فضای جدید با هدف افق توسعه استان در دستور کار قرار گرفته است.

زلقی یادآور شد: برای مطالعه این سطح شهرک کشاورزی در چهارمحال و بختیاری ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار ملی اختصاص می‌یابد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید