Iranian Agriculture News Agency

تدوین سند الگوی کشت برای ۲۳ محصول زراعی در استان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان، گفت: سال گذشته سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج جهاد کشاورزی سند الگوی کشت برای ۲۳ محصول زراعی با بُرش‌های استانی را تدوین و ابلاغ کرده است که برای سال نخست برنامه استان کشت حدود ۹۲ درصدی غلات و دانه‌های روغنی است.

تدوین سند الگوی کشت برای ۲۳ محصول زراعی در استان

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال وبختیاری، سیروس بیک بکان بیان کرد: امسال برای کشت برنج محدودیت‌های زیاد؛ برای کشت لوبیا، ذرت علوفه‌ای و سیب‌زمینی محدودیت‌های نسبی و برای غلات، نباتات قندی و دانه‌های روغنی حداقل محدودیت‌ها اعمال شده است.

وی در خصوص برنامه‌ریزی برای توسعه گلخانه‌ها در استان تا ۵۰۰ هکتار ادامه داد: فعالیت‌های قابل‌توجهی در حوزه بسته‌بندی حبوبات، خشکبار، لبنیات، تولید بذر و خوراک دام انجام شده است که وضعیت بهتری نسبت به سایر استان‌های کشور داریم اما شرایط مطلوب نیست.

 در چهارمحال و بختیاری ۱۵۱ پروانه بهره‌برداری صنایع مرتبط با کشاورزی صادر شده است اما باید به سمت‌وسوی صنایع با فناوری بالا (های‌تک) حرکت کنیم.

در چهار محال و بختیاری، سالانه بیش از ۲۲ هزار تن حبوبات، ۳۰ هزار تن انواع خشکبار و ۲۳ هزار تن آبزیان در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود که نیازمند بسته‌بندی و فرآوری مناسب است تا ارزش افزوده این تولیدات افزایش یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید