Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

راندمان تولید انگور در باغات استان افزایش می یابد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : افزایش راندمان تولید محصول انگور در واحد سطح از برنامه های اساسی جهاد کشاورزی استان است.

راندمان تولید انگور در باغات استان افزایش می یابد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه در جلسه قیمت گذاری کشمش که با حضور معتمد معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ، عیسی قبادی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین ؛مرتضی علیخانی مدیر کل سرمایه گذاری؛ زکی زاده مدیر کل امور اقتصادی  استانداری و تولید کنندگان و صادرکنندگان حوزه کشمش در استان در مجموعه باغستان برگزار شد، گفت: طی چند سال اخیر این سازمان با اجرای طرح فراز و داربستی کردن باغات انگور خدمات خوبی را در باغات انگور استان  ارایه داده است .

 

وی اظهار داشت : بایستی تلاش شود تا بهره وری در باغات انگور افزایش یابد.

 

رییس سازمان جاد کشاورزی استان قزوین گفت:  هرساله در زمان برداشت انگور و تولید کشمش برای تولید محصول اساسی شهرستانهای بویین زهرا ،تاکستان و قزوین تصمیم گیری برای قیمت کشمش میشود در این خصوص جلسات متعددی برگزار شده است.

خمسه گفت : در حال حاضر استان قزوین دارای ۳۲ هزار هکتار باغات انگور می باشد که از این میزان ۲۵ هزار هکتار در شهرستان تاکستان است.

خمسه یاد آور شد: میانگین متوسط تولید کشمش در استان ۵۰ یا ۶۰ هزار تن است که امسال شرایط مناسبی در شهرستان تاکستان برای تولید این محصول وجود دارد.

 وی اضافه کرد: شهرستان تاکستان  به عنوان قطب تولید انگور و کشمش نقش تعیین کننده ای در  قیمت کشمش دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: قزوین نسبت به چند سال گذشته در بحث کمیت و کیفیت تولید انگور و کشمش شرایط خوب و مناسبی داشته و در همین راستا کشاورزان و باغداران پیشرو  توانستند با استفاده از دستاوردهای نوین؛ محصول با کیفیتی تولید کنند .

وی تاکید کرد:  سازمان جهاد کشاورزی استان با کمک بخش خصوصی در تلاش است محصول با کیفیت علی الخصوص کاهش باقیمانده سموم ، بتواند محصول خوبی را تولید کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت :

 در تلاشیم تا دغدغه کشاورزان و باغداران تولید کننده کم شود و همچنین صادرات این محصول افزایش یابد بنابراین بایستی این دو مولفه مورد حمایت قرار گیرد .

خمسه افزود : در  بازار نابسامان و متغیر در تلاش هستیم که مشکل برای کشاورزان و باغداران پیش نیاید و بایستی کمک شود تا تولید کننده رغبت بیشتری برای تولید محصول داشته باشد.

وی تصریح کرد: جلسات کارشناسی متعددی در سطح استان برگزار شده تا به کف قیمتی خوبی برای کشمش برسیم.

خمسه گفت : در سالهای گذشته مشکلات بسیار زیادی در بحث کشمش وجود داشت زیرا سیاست واحدی برای بخش کشمش وجود نداشت با اینکه نوسانات قیمت در بازار نبود اما در شرایط کنونی که ‌‌ قیمت ها متغیر و با نوسانات روبروست بایستی کاری کرد تا صادر کننده و تولید کننده با رغبت بیشتری حرکت کنند تا ارز آوری بیشتری وارد بازار شود .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید