Iranian Agriculture News Agency

تقویت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی اولویت وزارت جهاد کشاورزی

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کم است و نیازمند تقویت این حوزه هستیم.

تقویت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی اولویت وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، صفدر نیازی در مراسم گرامیداشت هفته جهادکشاورزی که با حضور آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، علی رحمانی معاون اقتصادی استاندار، محمدحسین عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مدیران کل استان و دستگاه‌های تابعه، معاونین و مدیران و کارشناسان سازمان جهادکشاورزی در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، افزود: بخش کشاورزی ۱۱ درصد در تولید ناخالص ملی سهم دارد اما تنها ۳.۵ درصد سرمایه‌گذاری در کشور را به خوداختصاص داده که باید در جذب بیشتر سرمایه‌گذاری در این بخش حرکت کنیم.

وی با اشاره به اهمیت منابع آبی در کشور بیان کرد بی تردید تغییر اقلیم و کاهش بارندگی در کشور به.عنوان یک چالش در بخش کشاورزی محسوب می‌شود که باید با ارتقای بهره وری و بهبود راندمان این مشکل را برطرف کرد.

وی بر لزوم اهمیت استفاده بهینه از منابع آب و خاک تاکید کرد و یادآور شد: هدر رفت آب در زمان انتقال به مزارع کشاورزی بالا است که مستلزم تقویت اعتبارات و سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: نظام خرده مالکی از مشکلات مهم بخش کشاورزی است که با تقویت تشکل‌ها و اصلاح نظام‌های بهره‌برداری باید به سمت ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی حرکت کنیم تا سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه اصلاح و بهبود آب و خاک موثر باشد.

نیازی به اهمیت اجرای طرح الگوی کشت در اراضی کشاورزی اشاره کرد و افزود: بارندگی‌ها در کشور به زیر ۲۰۰ میلی‌متر کاهش یافته و چاره‌ای جز حرکت به  سمت الگوی کشت نیست.

وی بر لزوم اهمیت دشت قزوین در تولید محصولات کشاورزی و تامین امنیت غذایی و همچنین احیای دشت قزوین تاکید کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برنامه‌های زیادی در حوزه بهره‌وری آب و خاک در کشور در دست انجام است که می‌توان  به اجرای سالیانه حدود پنج هزار و ۵۰۰ پروژه آبیاری تحت فشار در زمین‌های کشاورزی کشور اشاره کرد.

وی یادآور شد: همچنین در هفته جهاد کشاورزی هزار و ۵۶۳ طرح با هفت هزار و ۶۹۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح و بهره‌برداری می‌شود که بیشتر آن‌ها در حوزه آب و خاک است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید