Iranian Agriculture News Agency

سخنرانی دو دانشمند برجسته ژاپنی در پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی

برگزاری کارگاه آموزش اصلاح مولکولی گیاهان زینتی در پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی/ گردش مالی 200 میلیارد دلاری گل و گیاهان زینتی در جهان

قائم مقام فناوری پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی گفت: امیدواریم با حضور دو دانشمند برجسته ژاپنی در پژوهشکده، ضمن استفاده از دانش و تجارب آنها زمینه همکاری با شرکت سانتوری - تنها تولیدکننده تجاری گل های زینتی مهندسی ژنتیک شده - در تولید ارقام جدید گیاهان زینتی حاصل از مهندسی ژنتیک از ارقام بومی در کشور نیز فراهم شود.

برگزاری کارگاه آموزش اصلاح مولکولی گیاهان زینتی در پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی/ گردش مالی 200 میلیارد دلاری گل و گیاهان زینتی در جهان

پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی 16 و 17 اردیبهشت ماه میزبان دو دانشمند برجسته ژاپنی است که نخستین و تنها تولیدکننده رز، میخک و ارکیده های آبی رنگ در دنیا هستند .

به گزارش ایانا از روابط عمومی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی، دکتر پژمان آزادی، قائم مقام فناوری پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی اظهار داشت: دکتر یاشیکازو تاناکا و دکتر ماشیرو می به منظور بازدید و برگزاری کارگاه آموزش اصلاح مولکولی گیاهان زینتی به پژوهشکده دعوت شده اند.

وی افزود: در این دوره آموزشی که با استقبال خوب محققان و دانشجویان طی روزهای شانزدهم و هفدهم اردیبهشت ماه در پژوهشکده برگزار می شود، آخرین تکنیک های بیوتکنولوژیک بهنژادی گل و گیاهان زینتی به صورت تئوری و عملی آموزش داده می شود .

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با حضور این دو دانشمند برجسته ژاپنی در پژوهشکده، ضمن استفاده از دانش و تجارب آنها زمینه همکاری با شرکت سانتوری - تنها تولیدکننده تجاری گل های زینتی مهندسی ژنتیک شده - در تولید ارقام جدید گیاهان زینتی حاصل از مهندسی ژنتیک از ارقام بومی در کشور نیز فراهم شود.

قائم مقام فناوری پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی با اشاره به گردش مالی 200 میلیارد دلاری گل و گیاهان زینتی در جهان که موتور محرکه آن تولید ارقام جدید است، اظهار داشت : گل های زینتی آبی رنگ که با روش های سنتی قابل تولید نیستند، حداقل 60 برابر گل های معمولی قیمت دارند، لذا دستیابی به تکنیک های مهندسی ژنتیک تولید این گل ها ارزش افزوده فوق العاده بالایی دارد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید