Iranian Agriculture News Agency

افزایش ارزآوری با واردات بذر و کشت محصول در خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: به‌منظور ارزآوری می‌توان با استفاده از واردات بذور از دیگر کشورها و کشت آن محصول در استان بر اساس استانداردهای جهانی به امر صادرات و ارزآوری کمک شایانی کرد.

افزایش ارزآوری با واردات بذر و کشت محصول در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، مجید نبی پور در این بازدید بر انتقال دانش از کارشناسان و تولیدکنندگان این شرکت به متقاضیانی که می‌خواهند وارد این عرصه شوند تأکید و بیان کرد: به‌منظور ارزآوری می‌توان با استفاده از واردات بذور از دیگر کشورها و کشت آن محصول در استان بر اساس استانداردهای جهانی به امر صادرات و ارزآوری کمک شایانی کرد. 

وی اضافه کرد: راه‌اندازی پایانه صادراتی نیز موجب تسریع در فرآیند صادرات می‌شود.

شایان‌ذکر است شرکت قارچ جلگه در در سال ۱۳۷۲ با ظرفیت ۲۰۰ تن تولید قارچ در سال به بهره‌برداری رسید و پس از چندین پروژه توسعه و بهینه‌سازی، هم‌اکنون با ظرفیت اسمی چهار هزار و 600 تن در سال قارچ خوراکی و با تولید بالاتر از ظرفیت اسمی در حال فعالیت است.

در کنار تولید قارچ خوراکی، تولید سالیانه ۵۰ هزار تن بستر بذرکاری شده و هزار تن اسپان قارچ خوراکی از ظرفیت‌های دیگر این شرکت است که منجر به اشتغال ۲۳۰ نفر به‌طور مستقیم شده و رفع نیاز بازار داخلی قارچ خوراکی و همچنین بستر کشت و صادرات به کشورهای مختلف شده است.

در طرح توسعه این شرکت مقرر شده ظرفیت اسمی تولید قارچ خوراکی به ۱۱ هزار تن برسد و ضمن تثبیت اشتغال، شرایط ایجاد اشتغال جدید برای ۱۵۰ نفر را فراهم کند.

شرکت قارچ دزفول در طی پروسه تولید با رعایت استانداردهای مختلف ملی و منطقه‌ای شرایط مطلوبی برای تولید محصولات مفید، مغذی، باکیفیت و سالم فراهم کرده همچنین موجب ایجاد ارزش‌افزوده برای پسماندهای بخش کشاورزی می‌شود. این شرکت مشاوره و حمایت لازم از متقاضیان سرمایه‌گذاری درزمینهٔ تولید قارچ خوراکی را در سراسر استان انجام می‌دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید