Iranian Agriculture News Agency

خوزستان، سرزمین کشاورزی کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در حاشیه نخستین روز از نمایشگاه دستاوردهای دولت سیزدهم در هفته دولت گفت: خوزستان با توجه به میزان تولید انواع محصولات کشاورزی نسبت به استان‌های دیگر و با وجود ظرفیت و پتانسیل بالا در بخش کشاورزی سرزمین کشاورزی کشور محسوب می‌شود.

خوزستان، سرزمین کشاورزی کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، سید رحمت ا... پریچهر در حاشیه نخستین روز از نمایشگاه دستاوردهای دولت سیزدهم در هفته دولت گفت: استان خوزستان با وجود تنوع محصولی بسیار عالی قطب نخست کشاورزی کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان این مطلب که خوزستان در حوزه محصولات مختلف از جمله محصولات باغی، خرما و ... نیز پیشتاز تولید کشور است توضیح داد: این استان با تولید بیش از ۲۷۰ هزار تن خرما در جایگاه سوم تولید خرمای کشور ایستاده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به کشت محصولات جدید و امیدبخش در صنعت کشاورزی استان اشاره و بیان کرد: از جمله این محصولات می‌توان به کشت میوه‌های گرمسیری، موز، پاپایا و آناناس که به‌صورت پایلوت در استان کشت شده اشاره کرد.

پریچهر در ادامه کشت و تولید محصولات زراعی در استان اشاره کرد و افزود: خوزستان در این زمینه نیز تولیدکننده اول و ایستاده در جایگاه نخست کشور است.

وی از استان زرخیز خوزستان به‌عنوان طلایه دار تولید و خرید تضمینی گندم یاد کرد و گفت: خوزستان امسال در زمینه خرید کلزا مقام نخست کشور را از آن خود کرده است.

وی ضمن اشاره به اینکه برای سال زراعی جدید برنامه‌ریزی‌های متعددی انجام شده است بیان کرد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به اجرای فاز دوم طرح‌ مقام‌ معظم رهبری در سطح ۲۵۰ هزار هکتار و تولید چوب و زراعت چوب در استان اشاره کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در خاتمه خاطرنشان کرد: استان خوزستان با توجه به میزان تولید انواع محصولات کشاورزی نسبت به استان‌های دیگر و با وجود ظرفیت و پتانسیل بالا در بخش کشاورزی سرزمین کشاورزی کشور محسوب شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید