Iranian Agriculture News Agency

فائو اعلام کرد:

چهارمین محموله کمک‌های تجهیزاتی فائو برای مقابله با ملخ صحرایی به ایران رسید

فائو با بهره‌مندی از کمک‌های «برنامه همکاری‌های جنوب-جنوب فائو-چین»، چهارمین محموله از تجهیزات کنترل ملخ صحرایی شامل سم‌پاش را جهت تقویت ظرفیت ملی ایران برای مقابله با گسترش این آفت مهاجر، در اختیار سازمان حفظ نباتات کشور قرار داد.

چهارمین محموله کمک‌های تجهیزاتی فائو برای مقابله با ملخ صحرایی به ایران رسید

به گزارش خبرنگار ایانا و به نقل از سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، فائو در چارچوب اقدامات بین‌منطقه‌ای خود در حمایت از کنترل آفت ملخ‌‌های صحرایی در پنج کشور پاکستان، کنیا، اوگاندا، اتیوپی و جمهوری اسلامی ایران، چهارمین محوله از تجهیزات کنترل آفت را تحویل سازمان حفظ نباتات کشور داد.

براساس بیانیه مطبوعاتی دفتر نمایندگی فائو در ایران، این محموله شامل ۲۸ دستگاه سمپاش با کاربرد فرمولاسیون غلظت بسیار کم  به ارزش تقریبی ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است.

این کمک تجهیزاتی که از سوی دولت جمهوری خلق چین تأمین مالی شده است، بخشی از همکاری گسترده‌تر فائو و چین موسوم به «پروژه برنامه مشترک همکاری‌های جنوب-جنوب فائو-چین برای حمایت از اقدام جهانی فائو در زمینه کنترل ملخ‌های صحرایی» است. هدف این پروژه مهار گسترش ملخ‌های صحرایی در کشورهای هدف از طریق به اشتراک گذاشتن فناوری‌های مدرن، تکنیک‌های مؤثر و راه‌حل‌های تأیید‌شده برای کنترل این آفت است.

فائو با احتساب سه محموله پیشین که تحویل دولت ایران داده است، تاکنون در مجموع ۱۱۰ سمپاش با کاربرد فرمولاسیون غلظت بسیار کم  و ۱۰.۴ تن سم آفت‌کش دلتامترین با فرمولاسیون غلظت بسیار کم را به ارزش تقریبی ۸.۵ میلیارد تومان و با هدف حمایت از ظرفیت‌های ملی ایران، تحویل سازمان حفظ نباتات کشور داده است.  

فائو همچنین در حال اجرای یک پروژه برنامه همکاری‌های فنی دیگر در ایران به‌منظور کمک به سازمان حفظ نباتات کشور برای مقابله با این آفت مهاجر است. در چارچوب این پروژه، فائو دانش و مهارت‌های فنی و همچنین تجهیزات لازم را برای تشخیص، رهگیری، پایش، گزارش‌دهی و پاسخ‌دهی سریع به ریزش ملخ‌های صحرایی در کشور، در اختیار طرف ایرانی قرار می‌دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید