Iranian Agriculture News Agency

گزینه خدمت روی میز ارتباطات مردمی در سفر کردستان

میز ارتباطات مردمی ۴۸۲ مراجعه را در سفر استانی به کردستان پذیرفت، از این تعداد، ۴۳۲ فرم اخذ شده برای دستور به مبادی مربوط برای حل مشکل ارسال و بقیه موارد در قالب مشاوره حل و فصل شد.

گزینه خدمت روی میز ارتباطات مردمی در سفر کردستان

به گزارش ایانا پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، مشاور وزیر و مدیر کل دفتر ارتباطات مردمی و پیگیری سفرهای استانی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن برشمردن خدمات میز ارتباطات مردمی در سفر استانی رییس‌جمهور، وزیر جهادکشاورزی و هیات دولت به استان کردستان، گفت: در هشتمین سفر از دور دوم سفرهای استانی با عنوان کاروان خدمت در قالب طرح ملی «خدمت میدانی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» از دهم تا دوازدهم آبان ‌ماه سال جاری، میز ارتباطات مردمی وزارت جهادکشاورزی به مدت ۳ روز در محل سازمان جهادکشاورزی استان ایفای وظیفه کرد.

محسن عسکری ادامه داد: بیشترین فراوانی در میز ارتباطات مردمی استان کردستان مربوط به درخواست تسهیلات بانکی در اجرای طرح مکانیزاسیون صنایع کشاورزی، احداث واحد‌های دامی و اجرای طرح‌های انتقال آب بود، امور اراضی و منابع طبیعی در رتبه دوم و معاونت توسعه مدیریت و منابع در رده سوم فراوانی قرار گرفت، این در حالی بود که حوزه آب و خاک و امور زیربنایی و حوزه معاونت امور دام و امور زراعت شامل درخواست نهاده و اجرای طرح‌های کشاورزی و باغبانی به ترتیب رتبه ۴ و ۵ فراوانی را به خود اختصاص دادند.

وزیر جهادکشاورزی از ۶ طرح کشاورزی کردستان بازدید و ۴ پروژه را افتتاح کرد

مدیرکل ارتباطات مردمی و سفرهای استانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: محمدعلی نیکبخت در جریان سفر رییس جمهور و هیات دولت از طرح‌های کشاورزی شهرستان‌های سروآباد و مریوان بازدید و ۴ پروژه را افتتاح کرد.

وی با اشاره به حضور نمایندگان معاونت‌های وزارت جهادکشاورزی در میز ارتباطات مردمی افزود: ۷ مورد بازدید از روند پروژه‌ها توسط نمایندگان معاونت‌ها و رؤسای سازمان‌ها در ۳ روز انجام شد، از جمله ۲ مورد افتتاح شامل؛ تاسیس صندوق خرد اعتباری زنان روستایی و افتتاح کارگاه تولید و بسته‌بندی، توسط معاونت امور زنان وزارت جهادکشاورزی بخشی از این برنامه بود.

مدیریت میدانی مشکلات در سایه را نمایان می‌کند

عسکری با تاکید بر اهمیت مدیریت میدانی تصریح کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر هیات دولت و تاکید ایشان بر حضور مستمر و میدانی مدیران ارشد ملی و استانی در میان مردم سراسر کشور، شاخص‌های مدیریت میدانی به این شرح تدوین شده است؛ «جمع‌آوری داده‌های کیفی، رودررویی مستقیم با مسایل و مشکلات، تجزیه و تحلیل درست موضوعات جاری در شهرستان و استان، خارج شدن از حصار افراد خاص یا سیستم‌های اداری، ارزیابی برنامه‌های اجرایی و ممیزی قاطع گزارش‌های تسلیمی، نظارت بر حسن انجام کار و روند پروژه‌ها، ارتباط چهره به چهره با بهره‌برداران بخش کشاورزی و مشکلات آنان و امید‌آفرینیِ»

 

وی از توجه ویژه به شاخص‌های یاد شده گفت و ادامه داد: رصد و پایش ۶ ماه اول امسال براساس این شاخص‌ها نشان می‌دهد؛ یک هزار و ۳۲۶ سفر توسط رؤسای سازمان‌های جهادکشاورزی استان‌ها به شهرستان‌های تابعه انجام شده است و استان‌های؛ کردستان، گلستان و کرمانشاه، به ترتیب بالاترین رتبه مدیریت میدانی را کسب کرده‌اند.

مشاور وزیر و مدیرکل ارتباطات مردمی وزارت جهادکشاورزی، نتایج ارزیابی معاونین وزیر، رؤسای سازمان‌ها، مدیران شرکت‌ها و موسسات وابسته ستادی در بوته شاخص‌های مدیریت میدانی با ۳۴۹ سفر استانی را به این شرح اعلام کرد: معاونت امور باغبانی در رتبه یکم شاخص، مدیرعامل بانک کشاورزی و معاونت امور زراعت، به ترتیب رتبه‌های بعدی را از آن خود کرده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مدیریت میدانی اساس کار موثر در وزارت جهادکشاورزی است و مدیران این وزارت براساس شاخص‌های مدیریت میدانی وارد میدان خدمت شده‌اند، چون مدیریت کارتابلی وسعت دید و قابلیت حل مسایل کشور را ندارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید