Iranian Agriculture News Agency

تولید سالانه ۷۲۰۰ تن رب صنعتی در میاندوآب

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب، از فعالیت سه کارخانه تولید رُب، در مجموع با ظرفیت تولید سالانه هفت هزار و 200 تن در این شهرستان خبر داد.

تولید سالانه ۷۲۰۰ تن رب صنعتی در میاندوآب

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی میاندوآب، رضا مقدم در بازدید کارخانه رُب روستای گوگ تپه، گفت: این واحد تولیدی با ظرفیت تولید سالانه سه هزار و 200 تن، در زمینی به مساحت ۱۱ هزار و ۲۰۰ مترمربع با زیربنای ۶ هزار مترمربع در شهریور ماه سال ۱۳۹۹ تأسیس و به بهره‌برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: با گذشت سه سال از فعالیت این کارخانه برای تعداد ۴۷ نفر زمینه اشتغال پایدار فراهم شده است.

مقدم ادامه داد: این واحد تولیدی ظرفیت جذب ۲۴ هزار تن محصول گوجه‌فرنگی تولیدی کشاورزان شهرستان را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب توضیح داد: در راستای رفع موانع تولید، مقرر شد این کارخانه فعلا "با راه‌اندازی سیستم اسپتیک و رعایت اصول بهداشتی" به فعالیت خود در زمینه تولید رُب به‌صورت فله‌ای تا راه‌اندازی کامل خط بسته‌بندی این واحد تولیدی ادامه دهد تا خللی در روند خرید محصول تولیدی کشاورزان ایجاد نشود.

کارخانه رب روستای شبیلوی شهرستان میاندوآب دیگری واحد تولیدی است که امروز توسط مدیر جهاد کشاورزی مورد بازدید قرار گرفت.

وی هدف از این بازدید را نظارت بر روند خرید محصول گوجه‌فرنگی کشاورزان منطقه با توجه به فصل برداشت این محصول، گفت‌و‌گو با کارخانه داران رُب شهرستان جهت جلب مشارکت آن‌ها برای عقد قرارداد خرید محصول با گوجه‌فرنگی کاران در سال‌های آتی و ارزیابی کیفیت رُب تولیدی این کارخانجات برشمرد. 

مقدم با بیان این مطلب که امسال هزار و 150 هکتار از اراضی شهرستان میاندوآب با تولید ۷۵ هزار تن محصول به کشت گوجه‌فرنگی اختصاص یافت؛ بر ضرورت برنامه‌ریزی اصولی برای جذب و خرید محصول تولیدی گوجه‌فرنگی کاران تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: نبود خرید تضمینی محصول تولیدی گوجه‌فرنگی کاران باعث افزایش دلالان و واسطه‌گران، نوسانات قیمت این محصول در بازار و متضرر شدن کشاورزان می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: کارخانه رُب روستای شبیلو، با ظرفیت تولید سالانه دو هزار و 500 تن، در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع با زیربنای دو هزار و 200 مترمربع، در شهریورماه سال ۱۳۸۵ در اراضی روستای شبیلوی این شهرستان تأسیس و به بهره‌برداری رسیده است و با ۱۷ سال تجربه فعالیت در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی، برای تعداد ۲۲ نفر از ساکنان این شهرستان به‌صورت مستقیم و پایدار اشتغال‌زایی کرده است.

مقدم ادامه داد: این واحد تولیدی ظرفیت جذب افزون بر ۱۸ هزار تن محصول گوجه‌فرنگی تولیدی کشاورزان منطقه را دارد.

وی خواستار جذب سرمایه‌گذار جهت راه‌اندازی صنایع تبدیلی و کارخانجات رب جدید در شهرستان در راستای جذب محصول تولیدی گوجه‌فرنگی کاران شهرستان شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید