Iranian Agriculture News Agency

۴۶۵ واحد سردخانه ذخیره‌سازی میوه در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در مجموع 465 واحد سردخانه نگهداری و ذخیره‌سازی میوه با ظرفیت یک میلیون و 220 هزار تن در استان فعال است.

۴۶۵ واحد سردخانه ذخیره‌سازی میوه در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی،  خسرو شهبازی در آیین افتتاح هم‌زمان 137 طرح کشاورزی در سطح استان، بیان کرد : طرحی که امروز به‌صورت نمادین و به‌طور هم‌زمان با 137 طرح کشاورزی افتتاح می‌شود، سردخانه پنج هزار تنی بالای صفر نگهداری میوه در شهرستان ارومیه است که 300 میلیارد ریال برای احداث این واحد تولیدی هزینه و برای 38 نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتعال‌زایی شده است.

شهبازی افزود : 253 واحد از مجموع 465 واحد سردخانه نگهداری میوه در سطح استان، در شهرستان ارومیه مستقرشده است و مابقی در سطح سایر شهرستان‌های استان فعال است. 

وی ادامه داد: توسعه واحدهای بالای صفر اتمسفریک به‌منظور نگهداری هم‌زمان سیب و انگور و میوه‌های هسته‌دار از راهبردهای مدنظر است که در این زمینه برای 110 واحد جواز تأسیس سردخانه اتمسفریک صادرشده و در حال طی مراحل قانونی و تعدادی نیز در دست احداث هستند. 

این مسئول اضافه کرد: صنایع تبدیلی و تکمیلی ازجمله سردخانه‌ها برای ذخیره میوه به‌خصوص سیب‌درختی و عرضه باکیفیت آن در بازار نقش اول را ایفا می‌کنند که نیاز به نوسازی تجهیزات این واحدها برای نگهداری کیفی‌تر محصول یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است .

وی تأکید کرد: در بحث سورتینگ و بسته‌بندی محصول سیب با تلاش‌های استاندار آذربایجان غربی کارهای خوبی انجام‌شده و در حال حاضر ظرفیت سورتینگ و بسته‌بندی میوه به‌ویژه سیب‌درختی در استان بیش از ده برابر شده است و ظرفیت از 20 هزار تن به 200 تا 210 هزار تن در مدت‌زمان مشابه سال گذشته تاکنون رسیده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: علاوه بر سیب میوه‌های هسته‌دار و ازجمله انگور نیز در این واحدها سورت می‌شود، 25 تا 30 درصد میوه سیب در استان به‌صورت ضایعات بوده که با این اقدام به‌طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام بهنام دلریش سرپرست حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات جوانانی که اقدام به اشتغال آفرینی در امر تولید می‌کنند، یادآور شد: حمایت مسئولان از سرمایه‌گذاران در بخش تولید باید به‌صورت جدی پیگیری شود تا آذربایجان به‌عنوان هاب اقتصادی و قطب کشاورزی در سطح کشور به همه معرفی و شناخته شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید