Iranian Agriculture News Agency

کشت حبوبات در تناوب کشت غلات، میزان بازده غلات را بیشتر خواهد کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی بر کشت حبوبات در تناوب کشت غلات تاکید کرده و گفت: اینکار میزان بازده غلات را بیشتر خواهد کرد.

کشت حبوبات در تناوب کشت غلات، میزان بازده غلات را بیشتر خواهد کرد

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبرفتحی درجلسه کارگروه تولیدات گیاهی درگذشت آقای بهاری همکارسازمان تعاونی روستایی را به خانواده و تمامی همکاران تسلیت گفته و در ارتباط با ویروس کرونا گفت: باید به روشهای پیشگیری ومراقبتی دقت شود واز تصمیمات ستادکرونا و پشتیبانی و پیروی کرد چر اکه ساده ترین و موثرترین راه پیشگیری همان ضدعفونی و رعایت فاصله است که بر همه بخش‌های سازمان و ادارات وابسته ابلاغ شده است.

وی هدف از جلسات را مشورت و همفکری برای گرفتن یک تصمیم یا کمک برای اجرای یک تصمیم دانست و گفت: تشکیل دهندگان جلسات باید دقیقاً بدانند که چه اهدافی را در جلسات دنبال کنند و مشخص کنند که اعضای جلسات چه وظیفه ای دارند در شرایط حاد کرونایی باید از وقت جلسات برای همفکری، تجزیه و تحلیل، تصمیم و اقدام برای کاری استفاده کرد.

فتحی با تاکید بر مزارع الگویی گفت: ظرفیتهایی که ایجاد شده نباید بدون استفاده بماند و مراکز خدمات دولتی وجود دارد که می توان در آنها تعهد ایجاد کرد و سهم هایی به آنها داد و خدماتی را از آنها خواست و وظایفی را به آنها محول کرد.

فتحی در ارتباط با کشت دانه های روغنی گفت: روش‌هایی که مهندس وفابخش معاون زراعت وزارت متبوع  توصیه می کنند کاملا علمی بوده و برنامه هایی برای اجرایی کردن آن وجود دارد وامروز مانند گذشته اصراری فقط به کشت کلزا وجود ندارد و با توجه به استعداد خاک هر منطقه،  می توان دانه های روغنی مختلف را کشت کرد حال با توجه به این مطلب باید مناطق مختلف استان را بررسی کرده و با توجه به استعداد خاک منطقه ، اقدام به کشت دانه های روغنی کرد.

وی به هدف از کاشت حبوبات و علوفه در تناوب غلات اشاره نموده و گفت: هدف از کشت این محصولات کمک به بهره برداران کشاورزی بوده تا کنار کشت محصول اصلی بتوانند درآمدی نیز از این بخش کسب کنند و ضمن تامین قسمتی از نهاده های دامی برای دامداران، تاثیر مثبت کشت این نوع محصول روی کشت محصول اصلی و غالب است که هدف اصلی وزارت جهاد کشاورزی نیز همین مورد سوم است.

وی با بیان اینکه محصول غالب در زراعت، کشت گندم است و کشت کلزا و حبوبات در تناوب با آن تاثیر مثبت در خاک دارد و باعث می شود کشت گندم بازده بیشتری داشته باشد افزود: اگر این روند در کشت پاییزی تداوم داشته باشد حتماً ثمره بیشتری خواهد داشت و هدف سازمان نیز همگام با این طرح  است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید